ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Zilverkleurig glazuur

Ik heb een vraag over zilverkleurig glazuur.
Al wel meer dan een jaar is er fabrieksmatige keramiek in de handel met een zilverkleurig glazuur. In de bloemistenbranche komt het voor. Dat dit geen luster is of iets wat daar dichtbij komt zou wat de kosten betreft onmogelijk zijn. Een flesje van enkele cc's kost al snel 70 euro.
Is dit materiaal bij u bekend ? Tot op heden heb ik het nog niet kunnen vinden.
Een foto als voorbeeld heb ik bij gevoegd.
In afwachting,

Bijlagen:
gevraagd

7 antwoorden

  • C.W. de Groot. Dit is een glazuur dat in de periode 1960-70 zeer populair was en zo in de handel verkrijgbaar. Dit bestond ook in goudkleur, brons- en tinkleur, in mat en glans. Even de leveranciers aflopen.
    beantwoord
  • Ik wilde ook heel graag dit glazuur.
    Maar ik heb het tot nu toe niet kunnen vinden.
    Wie weet waar?
    Bij voorbaat dank. Marjo
    beantwoord
  • Marjo, ik vrees dat dit type glazuren uit de handel zijn. Ik heb nog catalogi van begin '80 en daar zitten ook nog een rits glazuren in die men ook ondertussen uit de handel heeft genomen. Het aanbod was toen nog niet zo veilig in gebruik voor de hobbyist. Ik vrees dat de enige mogelijkheid is dit effect te bereiken met een luster, alhoewel niet elke verdeler deze kleur ( platina ) in huis heeft. Om het effect van de vaas te bekomen zal u al best gebruik maken van een air-brush. Ik heb in de '70er jaren een pottenbakker gekend die deze pottery-ware in massa aanmaakte. Ik herinner me nog de berg bolvormige asbakken. Jakkes.
    beantwoord
  • Toch is het vreemd dat je kant en klaar glazuren in brons en goud kunt krijgen. Gewoon in een potje van bijv Botz. Hup...smeren maar. Maar zilverkleur? Wat hartstikke "ïn" is, dat zou niet te maken zijn?
    Hoe krijgen die fabrikanten het er dan op?
    beantwoord
  • Carol, sommige grondstoffen mag men niet meer gebruiken, zeker niet in de U.S. waar Botz en co toch wel een groot marktaandeel hebben. Het ziet er naar uit dit 'platina ' te produceren met een luster.
    beantwoord
  • Sjerning heeft opglazuur metallic zilver in het assortiment.Niet echt goedkoop, 2,6 gram voor 3,90.
    Maar toch een stuk goedkoper dan de luster.

    Rob
    beantwoord
  • Gisteren kwam ik deze link tegen over metallic glazuren.
    Zilver zit er ook bij;

    www.amaco.com/learn-about-potters-choice-glazes/

    Rob
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.