ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Binnen- en buitenkant in een keer glazuren

Ik ben een beetje onzeker over mijn glazuurtecHniek. ik zou graag mijn potje in een keer van binnen en buiten willen glazuren om te voorkomen dat ik later veel moet wegwrijven want dan wrijf ik de onderglazuur decoratie eraf. ik houd mijn glazuur (kant en klare van Ve-Ka) redelijk dun. is er een methoden om mijn pot in keer van binnen een buitenkant van glazuur te voorzien? Ik heb ook al aan tweemaal bisquitstook gedacht zodat ik wel makkerlijker kan bijwrijven, maar ben bang dat de scherf dan niet meer poreus genoeg is.
gevraagd

3 antwoorden

  • Hallo,
    op youtube staan er heel wat filmpjes van simon leach rond draaien en glazuren, daar staan enkele filmpjes tussen waar hij toont hoe hij bekers in 1 keer binnen en buiten glazuurt. Ik denk dat het van de vorm van je pot afhangt of dit al dan niet werkt.
    groeten,
    Els
    beantwoord
  • Je kan ook proberen je decoratie op de ongebakken klei te doen en dan pas bisquit bakken Linda.
    Doe dan wel een plakmiddel in.
    Een andere oplossing is spuiten van je glazuur. maar dat is wel een dure.
    Niet alleen de aanschaf van compressor ,spuit en spuitkast maar er gaat ook nogal wat glazuur verloren.
    Een laatste oplossing is dompelen.
    Je gebruikt daarvoor een glazuurtang.


    Frans
    beantwoord
  • ik ben inmiddels bezig de eerste optie uit te proberen Ook heb ik gekeken naar het filmpje van Simon Leach ook erg leerzaam. neem het allemaal mee en ga door
    groetjes Linda
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.