ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > oud porselein en aardwerk opnieuw glazuren

Hallo,
Ik wil graag een oud porseleinen servies en nog wat
oude aardwerken mokken en borden opnieuw glazuren allemaal in een en de zelfde kleur. Ik mag hiervoor een spuitcabiene van een algemenen werkplaats gebruiken
Mijn vraag is het volgende Is dit mogelijk? en zo ja op welke temperatuur zou ik het dan moeten bakken?
en kan ik het servies daarna nog in de afwasmachine doen? alvast bedankt.
met vriendelijke groet, Nora
gevraagd

4 antwoorden

  • Nora, niet aan beginnen.
    beantwoord
  • Ik koop soms wel bone china plates bij blokker die ik dan beschilder met aardewerkglazuur of majolika verven en bak die in rond de 1060 c.
    Ook glazuur ik vaak over een bestaand glazuur heen, dit kan mooie effecten geven.
    Aardewerk mokken kun je verhitten om de hechting van het nieuwe glazuur te bevorderen. Wel een vraag blijft hoe een nieuw glazuur uitvalt over een bestaand onbekend glazuur. Dit zou je moeten testen.
    Vaak worden opglazuren gebruikt om porselein te beschilderen, deze zijn echter niet foodsafe en vaatwasmachine bestendig.
    Rob
    beantwoord
  • 2 totaal verschillende reacties! Jammer dat in het eerste antwoordt van Lucien verder niets staat dan alleen, niet doen. Het waarom niet is mij totaal onduidelijk. Ik ga dus voor het tweede antwooord van Rob! en hou jullie op de hoogte!
    Dank en groet
    Nora
    beantwoord
  • Ik zie er naar uit. Succes nog.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.