ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > dompelen

Als ik een vaasje 1 x dompel vind ik het een beetje schraal/dun,
kan ik meerdere keren dompelen?zo ja,hoeveel tijd moet ik ertussen laten?

groet,Hannie
gevraagd

6 antwoorden

  • Hannie, minder water in je glazuur doen, dan lukt het in één keer.
    beantwoord
  • Dank je voor je antwoord Lucien,ik heb het nu met dikkere glazuur gedaan en het ziet er beter uit,soms wel een lopertje dat probeer ik dan voorzichtig met een kwast bij te trekken.Zou de glazuur misschien iets te dik zijn?
    beantwoord
  • Hannie, heb je er ook stabilisator ( CMC of iets dergelijks ) bij gedaan ? Dit zal zeker gunstig werken. Na het dompelen met het voorwerp blijven bewegen en niet wachten op een ' loper '.
    beantwoord
  • Ja,ik maak de glazuren aan met pehatine
    2 vaasjes gingen goed die waren snel droog,en 2 andere duurden veel langer met drogen vandaar dat er lopertjes op kwamen,waarschijnlijk had ik die vaasjes hoger bisquit gebakken;1040,ik doe dat soms als ik bisquit en gladbrand samen stook.Ik ga voortaan de vaasjes die ik wil dompelen apart op 955 stoken.



    beantwoord
  • Hannie, dan is de mindere poreusheid door hoger stoken zeker de oorzaak van die lopers. Even voorverwarmen van deze stukken kan helpen.
    beantwoord
  • ja toch he`,ik begin zelf m`n fouten al te herkennen.
    Ik zal het proberen met voorverwarmen anders ga ik het restant wel kwasten.Ik heb nog een paar effectglazuren staan die ik beter kan kwasten.
    Bedankt voor de adviezen Lucien.
    groet,Hannie
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.