ALGEMEEN > Diversen > Belgische keramisten

waarom staat er zo weinig over Belgische keramisten in jullie vakblad
gevraagd

7 antwoorden

  • Dimitri, heb je dit niet al eerder eens aangekaart? De redactie van Klei heeft toen onderzocht wat de verhouding was tussen artikels over Nederlandse/Belgische/Buitenlandse keramisten. De Belgen kwamen er niet zo slecht vanaf, 20% ofzo, tegen 40% NL en de rest buitenlands (pin me er niet op vast ;-)

    Ik vind eerlijk gezegd totaal onbelangrijk uit welk land een bepaalde maker van kunstvormen komt: ik wens het werk op zijn eigen merites te beoordelen, en met het soort werk wat kermisten maken, heb je inderdaad iets heel concreets voor je staan.
    beantwoord
  • ik pin me er ook niet op vast stelde de vraag gewoon nog eens meer niet ook om dat ik al verschillende artikels stuurde maar geen antwoord op kreeg en nee ik ben niet gefrustreerd is gewoon een vraag meer niet
    beantwoord
  • Beste Dimitri,
    Na 12-02-2010 hebben wij van u geen ingekomen kopij voor een artikel ontvangen. Op uw ingezonden kopij voor bovengenoemde datum heeft u van ons reacties ontvangen.
    Mvg Yoka van Hattum
    beantwoord
  • De reactie die wij op 12-02-2010 over dit onderwerp schreven (zie onder) zijn we nog steeds toegedaan.
    Wij beschouwen deze discussie verder als gesloten.

    Reactie 12-02-2010:
    De redactie van keramisch magazine KLEI wil lezers inspireren en enthousiasmeren in het werken met klei. Daarom proberen we verspreid over het jaar en ook in elk nummer een brede mix aan technieken en stijlen te laten zien. Vanuit een van oorsprong Nederlands hobbytijdschrift is KLEI uitgegroeid tot een vaktijdschrift voor zowel professional als hobbyist, in zowel Nederland als Belgiƫ. Daarbij biedt KLEI ook uitdrukkelijk een podium aan keramisten uit andere landen. Inspiratie overschrijdt immers grenzen.
    Naar aanleiding van de discussie over wel of niet Belgen in KLEI, hebben we de nummers van de laatste paar jaar nog eens tegen het licht gehouden. Qua onderwerpen ligt de verhouding tussen Nederland-Belgiƫ-overige landen ongeveer op 40:20:40. Niet heel slecht, lijkt ons, maar desondanks hebben we in 2008/2009 besloten nog meer aandacht te gaan schenken aan Belgische onderwerpen. Om die reden is onze redactie inmiddels versterkt met een Belgische redacteur.
    Voor elk nummer krijgt de redactie veel persberichten, tips, suggesties en ook kopij toegestuurd. Slechts een klein deel daarvan kunnen we daadwerkelijk publiceren. Daarbij kunnen er verschillende redenen zijn om een bepaald onderwerp af te wijzen, soms simpelweg omdat een ander onderwerp beter past om een rijke variatie in het blad te krijgen. Daarom vragen we ook altijd aan degene wiens onderwerp is afgewezen, om de redactie actuele informatie toe te blijven zenden. Wellicht past hetzelfde onderwerp een volgende keer wel in het blad.
    Hoe zorgvuldig de redactie ook probeert te werken, het kan voor degene die afgewezen is, een grote teleurstelling zijn. Het Discussieforum van KLEI is echter niet bedoeld om tegen het blad aan te schoppen. Evenmin is het bedoeld om het eigen werk te promoten. Dat laatste kan wel door een link te plaatsen in Interessante links en Werk van lezers. Wij beschouwen deze discussie verder als gesloten.

    Redactie keramisch magazine KLEI
    beantwoord
  • is ook niet mijn bedoeling om tegen het vakblad aan te stappen want ik lees het veel te graag het was gewoon een vraag meer niet en als je me geen goei keramist vind zeg het gerust
    beantwoord
  • heb er toch nog opgestuurd

    beantwoord
  • staan ook weinig keramisten uit zuid afrika in dimitri
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.