ALGEMEEN > Raku, Naked raku, Pitfire > raku - waterdicht en vorstvast maken

Er zijn vast meerdere manieren om raku werkstukken waterdicht en vorstvast te maken. Willen jullie me tips geven waarmee jullie de gebakken werkstukken behandelen en hoe jullie dat doen?
Dankjewel
Bijlagen:
gevraagd

2 antwoorden

  • Ilse, raku moet niet waterdicht gemaakt worden. Er mag enkel geen water in kunnen blijven staan, want dan kan je breuk verwachten. Ik heb in mijn tuin reeds meer dan tien jaar een raku-object staan zonder enige schade. Bakstenen zijn toch ook niet waterdicht ? Enkel bij een ' holle baksteen '( snelbouw ) waarin water kan insijpelen en blijven, kan de steen stuk vriezen.
    beantwoord
  • Hoi Lucien
    Dankjewel voor je advies.
    Ik heb zelf een masker van Raku al 12 jaar aan de muur hangen zonder schade. Maar zodra er richeltjes/randjes in de objecten zit springt er wel eens een stukje glazuur af, net als bij aardewerk gebeurt. En steengoed is niet stuk te krijgen. Het object dat ik nu maak wordt 1,5 meter hoog (in delen) en ik vind het zo'n groot risico. Ook wil ik het liever niet in de winter met noppenfolie gaan beschermen. Ik zorg er inderdaad altijd voor dat in de objecten altijd een uitgang aan de onderkant is voor vocht.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.