ALGEMEEN > Glazuur - problemen > luchtbelletjes in glazuur

Ik heb veel kleine luchtbelletjes in na het glazuren. Is dit nog te herstellen door een nieuwe stook, met of zonder nieuw glazuur en wat kan de oorzaak zijn.
klei: creaton 264 slib met cobalt oxide, biscuit stook 1030 graden, glazuur stook 1150, half uur pendelen, glazuur welte KGG26 farblos glanzend. Op delen waar geen kleislib met oxide zit, zitten geen luchtbelletjes

4 antwoorden

  • In het forum is hierover al eerder geschreven. Kijk eens onder: http://oud.klei.nl/forum/o/4510/luchtbelletjes%20in%20transparant%20glazuur?nm=t
    beantwoord
  • Astrid, wat is de boven en ondergrens stooktemperatuur van dit glazuur? Is dit een glazuur in poedervorm of brush on glazuur?
    beantwoord
  • de onder en boven temperatuur is 1120-1160 van het glazuur. ik heb hem al heel vaak op 1150 gestookt zonder problemen dus waarom het nu ineens luchtbelletjes geeft is me een raadsel.
    beantwoord
  • Astrid, als je steeds in dezelfde tijdspanne gestookt hebt, is dit voor mij ook een raadsel. Probeer eens 10°C lager te stoken. Als er minder kilogram keramiek in de oven zit gaat de 1150°C sneller bereikt worden dan met een stook met meer kilogram keramiek. Daardoor zou de tijd hier een rol in kunnen spelen. Denk maar aan grillen of stoven, beiden op dezelfde temperatuur. Het resultaat zal ook verschillen.
    Hopelijk is dit een eenmalig gebeuren.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.