ALGEMEEN > Starten als keramist > belasting

ik ben al zo'n 15 jaar bezig met klei en sinds enige jaren geef ik curussen/workshops. Ook verkoop ik wel es wat. Mijn vraag is of het zinvol is om me in te schrijven bij de kamer van koophandel en een btw nummer aan te vragen. Kost dit niet te veel?? Heb je veel administratie om bij te houden??
Graag advies. Bedankt
gevraagd

3 antwoorden

  • Beste Marian,


    Dit is een vraag die heel moeilijk te beoordelen is zonder inzicht in al je financiele gegevens.
    Mijn advies is dan ook om een afspraak te maken met een boekhouder of accountant om je financiele situatie door te lichten en dan te beoordelen of het zinvol is om de stappen die je noemt te zetten.

    veel succes
    Hans
    beantwoord
  • Hoi Marian,

    Je kunt ook eens bij de Kamer van Koophandel zelf je licht op kunnen steken. Ik denk zelf dat dat makkelijker (goedkoper) is dan naar een accountant stappen. Ik zou in ieder geval even telefonisch contact zoeken met de KvK om te informeren wat een gesprek eventueel kost.

    Groetjes,

    Karin
    beantwoord
  • Beste Karin en Marian,

    Je kan naar de K v K stappen en daar helpen ze starters. Toen ik daar jaren geleden mijn bedrijfsplan presenteerde kreeg ik het advies om daar niet mee te beginnen omdat een pottenbakkerij economisch gezien geen levensvatbaar bedrijf was.
    Ik heb niet zo veel vertrouwen in de K v K voor onze branche.
    Een verkennend gesprek van een half uur bij een boekhouder of accountant kan zelfs kosteloos zijn, als je van te voren vraagt of er kosten aan verbonden zijn, die boekhouder/accountant wil ook nieuwe klanten binnen halen en daar best een half uurtje in investeren.

    succes
    Hans
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.