ALGEMEEN > Techniek > andere kant

Op bijgaande foto zie je dat ik een hoofd op een schijf geboetseerd heb. Nu wil ik aan de andere kant van de schijf ook een hoofd boetseren. Wie kan me adviseren hoe ik dat het beste kan bevestigen? de schijf en het huidige hoofd zijn nog nat. Omdraaien vd schijf is dus geen optie want dan blijft het niet mooi plat en komt het hoofd in gedrang. Wie weet een oplossing? bedankt vast
Bijlagen:
gevraagd

3 antwoorden

  • Miriam, ik zou een dikke 'steunrol' van klei maken die net zo dik of iets dikker is dan de kop die je mooi hebt geboetseerd. Deze rol (tijdelijk) rond het kopje leggen met een krantje ertussen. Dan de zaak keren. De steunrol vangt dan het gewicht op van het geheel en voorkomt dat de schijf vervormd. Misschien kun je ook even de schijf wat stijver laten worden. Een beetje helpen met een verbrander of föhn.

    Voorzichtig keren tussen twee planken ..... Succes.
    beantwoord
  • Misschien een idee om het andere hoofd te boetseren, op een canvas doek zodat je hem makkelijk eraf kunt halen, beide (bord en hoofd) leerhard laten worden en dan (zoals het advies van Gerard) de plaat met de hoofd omkeren op een rol. Daarna hoofd en bord aan de (plak)randen goed inkrassen, papje van dezelfde klei maken en op de plakranden smeren. Daarna hoofd en bord samenvoegen en afsmeren met vochtige klei.
    beantwoord
  • oke beide antwoorden heb ik wat aan, dank jullie wel. Ik ga ermee aan de gang.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.