ALGEMEEN > Ovens > Glas fusen in keramiekoven.

Hallo allemaal, hier even een vraagje ivm glas fusen in een keramiekoven. Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft ...? Naast keramiek maak ik ook glasjuwelen. Tot nu toe worden de juweeltjes één voor één gefused in de Hot Pot. Maar dit moet toch ook mogelijk zijn in de keramiekoven ? Maar ik kan nergens de stookcurve vinden voor het smelten van glas ? Ik heb een Nabertherm B-130. Is er toevallig iemand die me hier kan bij helpen ? Alvast bedankt en lieve groetjes, Els.

7 antwoorden

  • Kijk onder trefwoord: Glas. Misschien staat daar al een antwoord op je vraag.
    Klik op link: http://oud.klei.nl/forum/trefwoorden/92/Glas
    beantwoord
  • Ik heb pate de verre glas gestookt in mijn Nabertherm oven.
    Dit op 720 graden, ging prima.
    Als je belang hebt bij de stookcurve dan hoor ik het wel. Heb deze nog wel ergens liggen.
    Overigens heb ik in die stook ook dekseltjes en andere objecten meegestookt van Bullseye korrels, die zijn ook alle prima gelukt.
    beantwoord
  • Alvast bedankt voor de lieve reacties. Op het forum zelf kan ik niet direct het juiste antwoord vinden...is steeds in combinatie met klei. Maar ik denk gewoon dat de curve een stuk korter is om glas te smelten dan dat ik de curve van biscuit volg. Dus ja,Ginie Koolen..het zou super zijn als je de curve nog zou vinden en ze met mij zou willen "delen" ♥ Ik werk vooral met Bullseye glas en Dichroic ;) Alvast super bedankt x

    beantwoord
  • 1. 3.00 uur naar 360 graden
    2. 4.00 uur naar 680 graden
    3. O.30 op 680 graden houden
    4. 4.00 uur naar 720 graden
    5. 0.30 op 720 graden houden.

    De deur niet openen voordat deze is afgekoeld op de buitentemperatuur!

    Succes,

    Groeten Ginie
    beantwoord
  • Hartelijk dank voor deze info, Ginie ! Echt super dat je dit wil delen met mij. Ik ga dit spoedig uitproberen en hou je zeker op de hoogte van het resultaat ♥ Spannend...
    beantwoord
  • Laat je ons het resultaat zien?
    beantwoord
  • Ga ik zeker doen, Ginie ;) Zal normaal gezien voor volgende week zaterdag zijn x
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.