ALGEMEEN > Ovens > gebruikshandleiding oventje

Bijgaand een foto van een kleine oven op 220V.Het ontbreekt mij aan een gebruiksaanwijzing.Onduidelijk is wat de functie van de toetsen "CFR" en "OPR" is.Met "SET"kan de max temp. worden ingesteld. het lukt mij niet een stookcurve in te stellen.Ik hoop dat iemand over `n handleiding beschikt of wellicht weet welk merk oventje het is.
Bijlagen:

4 antwoorden

  • Beste Hans. Ik ben er bijna zeker van dat het een Vingerling keramiekoven is, oa gezien aan het woord "Automatic" op de tweede foto. Type zou op het plaatje moeten staan wat op foto drie staat, rechts van de schakelaar/regelaar. Kijk dan even hier: http://oud.klei.nl/forum/f/67/Downloads%20-%20Gebruiksaanwijzingen Voor een handleiding. Succes!
    beantwoord
  • Beste Marcel,Hartelijk dank voor je snelle response.Ik denk dat het best kan kloppen wat je schrijft. in de gebruiksaanwijzing worden specificaties genoemd die exact juist zijn. ook de tekening van het model komen overeen. alleen de bedieningsconsole is anders. misschien is dit een modernere variant, want de temp. is digital afleesbaar en de max Temp. is instelbaar. Als iemand weet wat de toetsen CFR en OPR doen ,houd ik me aanbevolen daar nog iets over te vernemen. Wat ik inmiddels begrijp of waarschijnlijk acht is, dat je niet echt een stooklijn kunt instellen , maar dit handmatig moet doen.
    Hans
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Graag gedaan. Het zou heel goed kunnen dat het digitale gebeuren er later is in gezet. Je zou dan eens moeten kijken van welk merk die unit is en daarop moeten googlen.
    beantwoord
  • Beste Marcel,
    Ik heb dat idd geprobeerd, maar het is mij niet gelukt. vandaar ook mijn vraag naar de betekenis van de toetsen cfr en opr.De enige aanduiding vind ik op de regelknop met het woord"simmerstat". dat bracht mij bij wikipedia en verwijst naar een universele switch "An energy regulator (or simmerstat) is an "infinite switch" that controls the temperature of a "burner" or ring on the hob of an electric stove or cooker. een producent van de regulator heb ik niet kunnen vinden, helaas...mijn dank voor je antwoord,
    Hans
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.