ALGEMEEN > Glas > separatie coating voor glas

Ik heb van iemand een kleine oven gekregen met daarbij wat ovenmateriaal. Ook zitten er 3 zakken met separatie coating voor glas bij van het Keramisch Instituut te Haarlem. Kan iemand mij vertellen wat en waar dat precies voor is?
gevraagd

6 antwoorden

  • Dag Let,

    dat is dan oud spul, het keramisch instituut is denk ik bijna 20 jaar geleden gesloten.
    Separatiecoating voor glas is om op een mal te smeren waar je glas in laat vormen. de coating voorkomt dat het glas vastsmelt aan de vorm.
    Groeten
    Hans
    beantwoord
  • Hallo Hans,
    Dank je wel! Het is helemaal duidelijk. Bijna antiek dus.... Mocht iemand het willen hebben, laat het me maar weten.
    Groetjes Let.
    beantwoord
  • Hoi Let,
    Ik zie dat nog niemand gereageerd heeft. Ik ben wel geïnteresseerd in die seperatiecoating voor glas. Ik ben net begonnen daar wat mee te experimenteren. Woon je toevallig in de omgeving van A'dam?
    beantwoord
  • nee helaas, in Velp bij Arnhem. Onze dochter gaat wel per 1 mei in Amsterdam wonen. Als je zolang kunt wachten......
    beantwoord
  • Hoi Let,

    Ik heb je een email gestuurd op je emailadres.
    Groetjes,
    Selma.
    beantwoord
  • Hallo Selma,
    Ook ik heb, bij het het inrichten van mijn kamer nog een zakje gevonden, wat ik jaren geleden gekregen heb. Heb je inmiddels wat meer ervaring en welke mallen gebruik je om het glas in te laten smelten. Kan dat ook op een keramiek mal, die ik eerst zelf gemaakt heb, of welk ander materiaal gebruik jij? alvast bedankt voor de moeite. Groetjes Yvonne
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.