ALGEMEEN > Ovens > Amerikaanse wandcontactdoos

Ik heb een oven uit Amerika geimporteerd en daar zit een zeer dikke kabel aan met aangegoten stekker.
De stekker heeft indicatie Nema 6-30 en heeft twee (horizontale) platte pinnen en en ronde. De oven is geschikt voor 220V
Weet iemand hoe ik aan een wandcontactdoos voor deze stekker kan komen (gebruikt of nieuw)?
gevraagd

2 antwoorden

  • Er zijn adapters in de handel voordat soort stekkers maar waarom niet een normale stekker aan die draad is dat vanwege de garantie?

    Die adapters zijn meestal bedoeld voor scheerapparaten en dergelijke en niet voor de veel stroomgebruikende oven.

    Zo'n stopcontact is waarschijnlijk ook verboden hier in Nederland en dat heeft weer gevolgen voor eventuele schadeclaims als je eens een brandje zou hebben thuis.

    mijn advies gewoon een europese stekker er aan.

    suc6 frans
    beantwoord
  • Bedankt voor de reactie. Inmiddels heeft men mij verteld dat die stekker helemaal niet kan in Nederland en dat ik die moet vervangen door Perilex, zo'n stekker die ze gebruiken voor inductie kookplaten etc. Probleem wordt dan dat ik dan extra draden moet bijtrekken en een aansluiting van 2x 220V moet maken. De oven is 4800 Watt.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.