ALGEMEEN > Stoken > te lang gedroogd

hallo allemaal,

ik heb een werkstuk, een torso van een vrouw, te lang laten staan en deze is dus te ver gedroogd om nog uit te hollen. het beeldje is 15 hoog en 9 breed en diep.
ik ben dus bang dat het zal klappen.
ik heb het beeldje nu dus, om het beter te laten drogen, 08 uur in de oven gehad op 150graden en vervolgens 4uur op 250 graden.
zou ik dat beeldje ooit kunnen bakken of moet ik het maar ongebakken laten en geen risico nemen?

bij voorbaat dank bonita
gevraagd

2 antwoorden

  • Hallo Bonita,

    Het lijkt mij het beste om nu het werkstuk langzaam te gaan opbakken(+50c per uur erbij) in een lang stooktraject.Laat het ook compleet afkoelen.

    Mocht het klappen gelijk stoppen met bakken, soms kan er dan gerestaureerd worden,eventueel zou je voordat je gaat bakken nog een latexmal kunnen maken en/of foto's.

    Rob
    beantwoord
  • Hoi Bonita,
    Ik maak geregeld poppetjes met kinderen (basisschool groep 8) en zij werken erg onregelmatig en massief. Als ik de poppetjes die ongeveer tussen 10 en 15 cm hoog zijn, 2 weken laat drogen bak ik ze biscuit op 1020 graden. Gaat goed. Dus bij jou zeker na het drogen in de oven gaat het zeker lukken!
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.