ALGEMEEN > Meet- en regelapparatuur > temperatuurstaafjes

Wie weet waar ik temperatuurstaafjes voor de vingerlingoven kan kopen?
gevraagd

8 antwoorden

  • bij keramikos kan je minicones kopen in allle temperaturen. je moet er alleen een nieuwe houder bij kopen want de minicones hebben andere afmetingen dan de originele. die houder kan je er ook kopen.
    wij werken er al weer een aantal jaar mee, en tot nu nooit een probleem mee gehad.
    groeten alexander
    beantwoord
  • hallo

    heb je de temperatuur staafjes al gevonden
    ik heb een oventje van vingerling op school gekregen maar ik heb er geen staafjes bij
    weet u misschien waar ik die kan kopen

    groetjes annemarie
    beantwoord
  • In plaats van de staafjes, die nergens meer te koop zijn volgens mij, kan je grote cones gebruiken. Die leg je op dezelfde manier op de houder. De grote cones buigen door bij ongeveer de temperatuur die er voor staat. Het is niet helemaal exact. Je kan met een pyrometer nog nameten. Ik gebruik dit al weer enkele jaren zo en dat gaat prima.
    Wanneer je de kleine cones gaat gebruiken, moet je de houder met het metalen pennetje blokkeren, anders doet je over het niet. De beveiliging...
    Het lastige is dan ook dat je oven niet meer automatisch afslaat als de juiste temperatuur is bereikt. Je kan de kleine cones wel gebruiken om de juiste teperatuur te controleren. Je moet de houder met de cones zo plaatsen dat je via een kijkgat kan zien hoe het ervoor staat.
    beantwoord
  • Je kunt bij Keramikos en bij de Hazelaar oplegplaatjes kopen,
    zodat je ook met de kleine cones kunt werken en dat de oven toch afslaat (13 euro in de keramikos prijslijst)
    beantwoord
  • Annemarie,

    Volgens mij zijn de originele vingerling staafjes niet meer te koop
    beantwoord
  • Hallo Elisabeth,
    Wat voor mij het beste werkt is een stukje ovenplaat leggen op de plaats waar normaalgesproken de staafjes liggen en werken met een temperatuurmeter. Ben je gelijk van het zoeken af, en van het plaatsen van staafjes...
    Nadeel is wel dat je oven niet meer automatisch afslaat en je dus de eindtijd zelf in de gaten moet houden.... zie maar of het voor jou werkt.
    groetjes monique
    beantwoord
  • Ik zag staafjes in de catalogus van keramik-kraft (blz 175) www.keramik-kraft.de, misschien zijn dat dezelfde?
    beantwoord
  • hallo elisabeth

    ik weet waar je vingerling staafjes kan bestellen
    ik bestel ze bij de basisschool van mijn zoontje
    dat zijn de orginele rechte staafjes
    als je ze wil kan ik ze bij de school voor u ook bestellen mijn mail adres is rvanlent@home.nl
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.