ALGEMEEN > Diversen > Pottenbakkersdorp Frankrijk

Hallo,
Binnenkort trek ik op vakantie naar Frankrijk. Ik wil dit graag combineren met een bezoek aan het bekende pottenbakkersdorp. Ik weet alleen de naam niet meer. Ik dacht dat het onder Parijs lag.
Wie kan mijn geheugen opfrissen?
Dank,
Mieke

13 antwoorden

  • Bedoel je Saint Amand-en-Puisaye?
    beantwoord
  • Nee, Dat is het niet. Toch bedankt!
    Mieke
    beantwoord
  • La Borne in Zuid-Frankrijk?
    www.ceramiclaborne.org
    www.henrichemont.info/laborne.shtml
    www.la-borne.com
    beantwoord
  • Jaaaaa. Dat was het!!!
    Dankje, Mieke
    beantwoord
  • Ik weet niet wanneer je gaat maar t/m 29 juli is in La Borne de manifestatie La Borne s'enflamme!
    Tijdens deze manifestatie zal een vijftigtal pottenbakkers/keramisten zich op maken om ongeveer vijfentwintig houtovens simultaan te ontsteken. De stook van de ovens kan variëren van 1 tot 10 dagen, afhankelijk van de grootte en de tebereiken temperatuur (900 gr - 1350 gr C.) Een ontmoeting met een groot aantal gepassioneerde en enthousiaste mensen. Rondleiding in ateliers en ateliers voor dag en nacht, ontwerpen van oven en handleidingen. Meer info opde website www.ceramiclaborne.org
    HENRICHEMONT
    Centre de Création Céramique de la Borne
    Adres: La Borne
    Open: dagelijks 14-19 uur, tijdens schoolvakanties op dinsdaggesloten. Telefoon: +33 (0)2 48269621
    Prettige vakantie! Yoka
    beantwoord
  • Hallo,
    We zijn pas terug uit La Borne. "La Borne s'enflamme" was een schitterend initiatief van Isabelle Coeur & C°.
    Een selectie van de recente werken worden tentoongesteld van 1 tot 8 aug. 07. Zoek je logement? Wil je absolute rust, prachtige kamer, goed ontbijt, vriendelijke gastvrouw en ... slechts 50 euro per nacht voor een kamer betalen? Dan moet je in domein Près des Aulnes zijn. tel. 0033 2 48 64 84 23. Het is 6 km van La Borne. We verbleven er 6 dagen. Heerlijk!
    Leo en Domi
    beantwoord
  • hoi
    Ik kom net terug uit Frankrijk en ben daar ook in een dorp geweest waar wel 20 pottenbakkers wonen en werken.Het Is in St Quentin la Poterie in de regio Gard zuid oost frankrijk.Zeker de moeite waard.
    Groetjes dimphie
    beantwoord
  • Allen heel erg bedankt voor de reacties.
    Ik kijk er naar uit!
    Mieke
    beantwoord
  • De folder Céramique la Borne heb ik voor mij liggen.
    La Borde sÉnflamme du 13 au 21 juillet 2007!
    Van een overzichtstentoonstelling wordt al helemaal niets vermeld.
    Heel jammer, want wij waren in deze periode redelijk in de buurt, maar zijn vanwege de informatie in de folder uiteraard niet gegaan.
    Hanneke
    beantwoord
  • Bedoel je La Borne ?
    Dat ligt aan de A71 ongeveer 23 km vanaf de stad BOURGES
    Als je dat opzoekt op internet zoek dan voor Bourges
    18000Bourges, France
    en La Borne ,ligt vlak bij Henrichemont makkelijk om te weten als je zoekt.
    ook vind je heel veel info over het dorp op internet,zoals openingstijden en wat er zoal te doen is.
    Veel plezier en goede reis !
    groeten, Hermine
    beantwoord
  • uhhhh... Hermine....ik denk dat die reis inmiddels wel geweest is hoor hahahaha. Berichtje uit 2007 :)
    beantwoord
  • hallo Leo en domi hebben julli wat meer info over dit adres, misschien een website.
    alvast bedankt, Joep Janssen
    beantwoord
  • beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.