ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > kwastglazuur en oneffen dekking
Ik heb een vraagje over glazuren. Ik werk met botz kwastglazuren en stook deze in 8 uur op tot 1050 graden. Als biscuit gebruik ik creaton.
Het maakt niet uit welke kleur glazuur ik gebruik, elke keer krijg ik op bepaalde delen wel de juiste kleur en andere delen een transparante kleur. Ik breng het glazuur in twee a drie lagen op en kan niet ontdekken waardoor dit probleem veroorzaakt wordt.
Wie kan mij hier bij helpen?
alvast bedankt
maike
Het maakt niet uit welke kleur glazuur ik gebruik, elke keer krijg ik op bepaalde delen wel de juiste kleur en andere delen een transparante kleur. Ik breng het glazuur in twee a drie lagen op en kan niet ontdekken waardoor dit probleem veroorzaakt wordt.
Wie kan mij hier bij helpen?
alvast bedankt
maike
5 antwoorden
-
Zuigt de bisquit niet meteen je kwast leeg Maike?
In dat geval is een beetje nat maken van de bisquit een oplossing(met een plantenspuit o.i.d.)
Wat harder bisquit bakken de volgende keer.
Voorzichtig op de kwast drukken in het begin van de streek en steeds wat meer druk geven kan ook nog.
suc6 Frans -
N.B.
Wel proberen op proefstukjes. -
hartelijk dank voor je reactie Frans.
Ik ga het dit weekend direct proberen en zal je hierover nog berichten.
Groetjes maike -
dag Maike,
Ik heb in het verleden ook met Botz glazuren gewerkt. Ik stookte biscuit op 1050, maakte het werk nat en glazuurde drie keer. Dat ging prima.
Groet, Margriet -
Heel erg bedankt voor al jullie reacties.
Ik heb het biscuit natgemaakt en het resultaat is 10x beter. Nog wel even verder testen, maar ik ben al zeer tevreden.
Nogmaals bedankt
groetjes maike
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.