ALGEMEEN > Klei - algemeen > Scarva airdrying earthstone

Is er iemand die ervaring heeft met deze klei? Hoe hard wordt het? En hoe breekbaar is is deze klei in vergelijking met gebakken voorwerpen?
gevraagd

4 antwoorden


  • Dag Paula
    Via Google gevonden, ik had er nog nooit van gehoord dus ben even gaan zoeken. het komt uit Ierland.
    Ik ben ook nieuwsgierig naar gebruikers ervaringen
    groet
    Hans

    AIR-DRYING
    MODELLING CLAY

    ES950


    Suitable for schools that may not have a kiln, Earthstone Air-Drying clay provides an ideal opportunity for pupils to experiment and create with clay. Manufactured by mixing fibers with the most plastic materials available, Earthstone Air-Drying clay has unrivaled strength and plasticity. The super fine particle size allows model makers to produce very detailed forms. Earthstone Air-Drying clay can be decorated with acrylic paints and clear varnish with excellent results.




    beantwoord
  • Jaaaaa, zo ver was ik ook al!
    Ik ben geïnteresseerd geraakt toen ik de meubels op Zomergasten zag. www.vpro.nl/.../

    Maar gisteren was ik in Haarlem bij Keramikos, en zag de Scarva klei liggen. Het is vrij duur (rond de 30 euro voor 10 kilo) en dacht ik ga eerst maar eens kijken of er iemand ervaring mee heeft.
    beantwoord
  • Kan je niet eens met die kunstenaar contact opnemen, hij heeft vast wel enig idee over de verwerking en de eigenschappen.
    beantwoord
  • Dat heb ik ook al gedaan. Ik ben benieuwd of ik antwoord krijg. Ik heb (misschien onterecht) het idee dat het een ander soort klein betreft, maar ik wacht het af.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.