ALGEMEEN > Ovens > vierkante bovenlader

Ik wil mijn eigen oven aanschaffen, en ik zit te denken aan een vierkante bovenlader. Ik maak mijn beelden altijd met chamotte en glazuur ze nooit. Wat mij aantrekt aan een vierkante bovenlader is de maatvoering 40 x 40 x 60 (binnenmaat).

Ik heb bij Toma de ZL 96 gezien, heeft iemand ervaring met deze oven. Is deze oven gebruiksvriendelijk? Alles kan je leren maar met stoken ben ik een echte beginneling!!!!!!!!!!!
Wat zien jullie als het voor- of nadeel van een vierkante oven?

groetjes Anne
Bijlagen:
gevraagd

2 antwoorden

  • Ik weet niet of werk veel verandert in grootte en omvang. Anders zou ik zeggen: maak een vierkant bakje ter grootte van de binnenkant van de oven en zet er het een en ander in. Dat geeft je een idee van de loze ruimte die je niet kunt benutten. Dat zou je ook voor een zeskant oven kunnen doen. Het gaat m.i. meer om het model dan om boven- of voorlader.
    beantwoord
  • Mijn reactie duurde enige tijd, sorry hiervoor.
    Maar ik heb inmiddels wel je tip opgevolgd en een vierkante bak gemaakt van karton en zo kon ik mooi kijken wat ik kwijt kan in de verschillende maten ovens.
    Supertip. En ik zag dat het voor mij niet veel extra voordeel had om een vierkante oven te nemen.
    Ik denk dat ik dus ga voor een 70 liter keramikos oven
    bedankt.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.