ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Electrisch verfpistool

Ik zag bij de Aldi een verfpistool. Het lijkt mij voor een redelijke prijs . Heeft iemand er ervaring mee, bij het gebruik voor glazuren.

Grtjs Jan
Bijlagen:
gevraagd

7 antwoorden

• Dag Jan,
    Ooit heel lang geleden heb ik een elektrisch verfpistool gehad. Voor verf werkte dit redelijk, niet echt lekker.
    Voor glazuur werkte het helemaal niet.
    Het is wel 20 jaar geleden dus er kan wat veranderd zijn, maar ik heb geen hoge verwachtingen.
    Groet
    Hans
    beantwoord
  • Hoi Jan
    Ik heb ook zoiets uitgeprobeerd
    het gaatje verstopt heel snel, 2 seconden nevel en dan hup verstopt.
    Ik denk omdat het water en de glazuurpoeder niet aan elkaar hechten
    zoals verf een geheel blijft, de glazuurpoeder wordt dan snel dik en droog bij t gaatje.

Groet Tiff
    beantwoord
  • Hans en Tiff bedankt voor jullie reactie,
    Ik krijg de indruk dat geen goede aankoop zal zijn,

Maar wat is me nu afvraag hoe komt het dat bij een orginele glazuurspuit water en glazuurpoeder wel aan elkaar hechten. Is het niet zo dat er een bindmiddel in de glazuur zit.
    beantwoord
  • Hallo, niet kopen om te glazuren. Zal rap verstoppen, dit is meer om mee te verven en hout te kleuren. Dus niet voor keramiek. Ze zal wel eventjes spuiten maar daarna zal je er alleen op vloeken en veel glazuur gaat zo verloren.
    beantwoord
  • Hoi Jan,

Ik heb ooit tweedehands een compressor overgenomen en gebruik de bijgeleverde verfspuiten als glazuurspuit, dat gaat prima. Ik denk dat het erom gaat dat je de spuitmond goed af kunt stellen.

Groeten Jose
    beantwoord
  • Dank je Jose en Daemen ,

Misschien toch maar eens uitkijken naar een 2e handsje

Grtjs Jan
    beantwoord
  • Jan, voor glazuren en engobes te spuiten, steeds een bovenlader-type kopen, gezien deze mengsels de neiging hebben te bezinken en je daardoor geen homogene verdeling op je werkstuk krijgt. Dit komt doordat de zwaardere deeltjes het laatst worden "opgezogen" bij een onderlader. Koop een zeer eenvoudig ( goedkoop ) model met een wat grotere noozle , die dan weer best in inox staal is. En koop ook gelijk enkele reserve-noozles, gezien dit het enige is wat slijt.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.