ALGEMEEN > Diversen > Verpakken voor verzenden

Ik ben me aan het oriƫnteren over verpakkingsmateriaal in verschillende maten. Graag hoor ik het als jullie tips hebben. Ook over on-line verkoop van (kartonnen) dozen e.d.

Alvast dank,

Catherine
gevraagd

10 antwoorden

  • dag catherine,
    Gaat het om kleine aantallen en standaardmaten.
    Kijk dan eens bij www.vikingdirect.nl/
    succes
    Hans
    beantwoord
  • Dank je wel Hans.

    Mijn vraag kwam door de mogelijkheid die nu door Exto (waaronder mijn site is ondergebracht) wordt geboden om artikelen per webshop via Internet te verkopen en te laten betalen via iDeal. Ik wil eerst alle elementen hebben voordat ik eventueel met zoiets begin. Daarom ben ik aan het uitzoeken welke kosten er dan allemaal bijkomen voor verzending, verpakking enz. en waar ik
    de geschikte verpakking voor mijn objecten dan moet halen.
    Via een ander kanaal ben ik gewezen op http://www.topa-verpakking.nl/. Daar zijn inderdaad allerlei dozen enz. te vinden, alleen moet je er gelijk een heleboel van bestellen.
    Verder moet je ook bedrijf (btw nummer) zijn/hebben. Dat laatste is voor mij in orde. Maar in eerste instantie zal het zeker niet gaan om grote aantallen! Daarbij komt nog dat de maten van wat ik maak allemaal verschillend zijn.

    Catherine
    beantwoord
  • Dag Catherine,
    Bij viking kan je dan aardig slagen. Om het franco thuis te krijgen hoef je niet eens zo veel te bestellen.
    Noppenfolie hebben ze ook tegen een concurrerende prijs.
    Ik heb nog een tip voor je.
    Keramiek verzenden kan je box in box doen.
    Je verpakt je werkstuk in een doos zodat het goed opgesloten zit en niet kan bewegen in die doos.
    vervolgens neem je een tweede doos die rondom een maat groter is, de tussenruimte vul je dan op met bv kranteproppen of piepschuim.
    Op die manier is je werk extra beschermd
    succes
    Hans
    beantwoord
  • Veel dank voor deze concrete tip. Die zal ik zeker toepassen.
    Verstuur je je werk via TNT Post? Ik denk zelf aan Zekker Pakket waarbij er voor ontvangst moet worden getekend.

    Catherine
    beantwoord
  • Pressel is ook een goed adres voor verpakkings- en verzendmiddelen. Kijk op: www.pressel.com
    beantwoord
  • Dag catherine,
    Ik verzend via een lokale koeriersdienst.
    Dat is duurder dan via TNT, maar het wordt opgehaald.
    Aangezien ik in het buitengebied zit bespaart dat me ruim een half uur tijd en 15 km rijden.
    Ik heb met de koerier ook een beter/persoonlijker contact.
    groeten
    Hans
    beantwoord
  • Pressel biedt inderdaad heel veel mogelijkheden.
    Ik hou de mogelijkheid van een koerier in mijn achterhoofd.
    Hartelijk dank,
    Catherine
    beantwoord
  • Ik ga dit gebruiken voor publicatie in het maartnummer 2009 van KLEI. Vooral het idee van Hans is denk ik voor velen aantrekkelijk. Hieronder de aangepaste tekst:

    Van het forum geplukt

    Keramiek verzenden
    Vraag van Catherine Pineau:
    Ik ben me aan het oriƫnteren over verpakkingsmateriaal in verschillende maten. Graag hoor ik het als jullie tips hebben. Ook over online verkoop van (kartonnen) dozen en dergelijke.

    Antwoord van Hans Meeuwsen:
    Gaat het om kleine aantallen en standaardmaten? Kijk dan eens bij www.vikingdirect.nl.
    Ik heb nog een tip voor je.
    Keramiek verzenden kan je box in box doen. Je verpakt je werkstuk zo in een doos dat het goed opgesloten zit en er niet in kan bewegen. Vervolgens doe je hem in een tweede doos, die rondom een maat groter is. De tussenruimte vul je op met bijvoorbeeld krantenproppen of piepschuim. Op die manier is je werk extra beschermd

    Vraag van Catherine Pineau:
    Verstuur je je werk via TNT Post? Ik denk zelf aan Zeker Pakket waarbij er voor ontvangst moet worden getekend.

    Antwoord van Hans Meeuwsen:
    Ik verzend via een lokale koeriersdienst. Dat is duurder dan via TNT, maar het wordt opgehaald. Aangezien ik in het buitengebied zit bespaart dat me ruim een half uur tijd en vijftien kilometer rijden. Ik heb met de koerier ook een beter en persoonlijker contact.

    Noten van de redactie:
    - de discussie is ingekort en waar nodig aangepast

    Neem eens een kijkje in het discussieforum op www.klei.nl!
    beantwoord
  • voor schadevrij verzenden van keramiek heb ik gehoord dat b.v. voor naar het buitenland verzenden de volgende methode gebruikt wordt;
    doe het werk in een plastic zak/vuilniszak doe het werkstuk in een doos. Vul de doos met pur-schuim uit de bouwmarkt en terwijl je spuit til je je werkstuk aan de plastic zak iets omhoog zodat ook de bodem van de doos gevuld wordt met pur. zorg ook dat de plastic zak en sluiting hiervan wel zichtbaar blijft boven het pur uit.
    deze methode vergt iets meer werk met name wanneer je het werkstuk weer uit de doos moet halen maar werkt wel goed...

    groetjes monique
    beantwoord
  • Vosschemie heeft een 2-componenten verpakkingsschuim. Dit komt een stuk goedkoper en is speciaal hiervoor ontworpen. De densiteit is een stuk lager dan pur voor de bouwmarkt (40x zijn volume). De werkwijze is ongeveer zoals Monique heeft beschreven.
    -Giet een deeltje op de bodem en leg er een plastiekfolie op.
    -Steek je werkstuk in een spastiek zak en plaats die op de reeds gegoten bodem, terwijl die nog aan het uitzetten is.
    -Giet nu een beetje in voor de zijkanten. Dit zal een "ring" rond het werkstuk vormen.
    -Leg, terwijl het schuim zich nog uitzet, terug een plastiekfolie boven op het reeds ingeschuimd deel en giet terug een deel op de top.
    - Snij het overtollige schuim weg na uitharding, zodat je de doos perfect kunt sluiten.
    Deze werkwijze laat toe vrij eenvoudig de "verpakkingsdelen" te verwijderen zonder gevaar voor ongewilde beschadiging door de ontvanger.
    Vosschemie heeft verkoopspunten over de hele Benelux.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.