ALGEMEEN > Gips > Gips beeld restaureren

Wij moeten voor een school opdracht een gipse beeld restaureren, repareren en retoucheren. (heilige hart beeld)

Er zijn over het hele beeld meerdere hapjes uit, en de neus en hand zijn zwaar beschadigd.

We hebben geen idee welke gips we kunnen gebruiken die stevig genoeg is, goed in model te brengen is en voor zowel grote als kleine beschadingen te gebruik is.
gevraagd

5 antwoorden

• Beste Lisa,

Misschien een rare vraag van mij, maar leer je dat dan niet op school voordat je zo'n opdracht krijgt ?
    Ik zal er over nadenken.
    succes
    lisette
    beantwoord
  • Het is aan ons om het uit te zoeken. Het is namelijk een nieuwe les methode (Compententie gericht) Maar we hebben niet de juisten boeken tot onze beschikking en op internet is het zoeken in een hooiberg.
    Dus ik dacht k probeer het hier even.

Maar dankjewel
    beantwoord
  • Hallo,

Heb net voor je op google ingetypt:
    restauratie beelden
    Je krijgt dan veel sites die zich ermee bezig houden.
    Klik erop en bel of mail zo'n atelier. Misschien kunnen zij jullie verder helpen....
    beantwoord
  • Tja, je moet met je tijd mee nietwaar ? Compententie gericht. Wordt al een tijdje op de academies toegepast. Waarom denk je dat dit forum anders bestaat ! Juist... :-)
    beantwoord
  • Hallo Lisa,

Ong. een jaartje geleden heb je op dit forum een vraag geplaatst over het restaureren van een gipsen beeld.
    Is dat gelukt en zou je mij daarover kunnen en willen informeren daar ik me graag deze techniek wil eigen maken.
    Bedankt en groetjes

Theo
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.