ALGEMEEN > Ovens > Ve-Ka oven kvk 50, 220 volt

Ik heb onlangs een klein tweedehands VeKa oventje aangekocht in 1983 met thermostaat en tijdklok, type kvk 50 220 volt 1 phase, bak vermogen 1200 graden, 3,1 kw, binnenmaat hoogte 40 cm breedte en diepte 35 cm, buiten maat van de oven /hoogte 70 cm breedte en diepte 60 cm (met 1 phase stekker en stekkerdoos).

Weet er iemand waar ik soms een gebruiksaanwijzing kan vinden van dit oventype?
Wat met de ventilatie van de ruimte waar dit oventje zal staan? Hoe kan ik deze ventilatie installeren en waar moet ik op letten?
Alle tips zijn welkom!
Dank je wel! Groetje Isabelle Lahousse

3 antwoorden

  • Hallo Isabelle,
    De bediening is meestal niet zo moeilijk. Anders zou ik Veka even bellen of schrijven. Als ventilatie is een open boven raampje en een zwenkventilator in de meeste gevallen voldoende.
    Rob
    beantwoord
  • Dank je voor de tip, Rob! Kan ik een zwenkventilator vinden in een gewone hobbywinkel (zoals Brico bv) of moet ik hiervoor naar een speciaalzaak?
    groetje, Isabelle
    beantwoord
  • Isabelle, ik heb de mijne bij Blokker gekocht en bouwmarkten verkopen ze ook, in ieder geval met het warm weer seizoen.
    Als het oventje in een andere ruimte staat dan waar je zelf verblijft, is er niet zoveel ventilatie nodig met een klein oventje, een open bovenraampje is voldoende. Het gaat er v.n.l. om dat je niet de verbranding van b.v. plakmiddelen, de gassen en evt. looddampen van loodglazuren onverdund staat in te ademen.
    Werk je met paperclay of lusters dan heb je een sterkere ventilatie of afzuiging nodig.
    Rob
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.