ALGEMEEN > Klei - algemeen > gietmal problemen

Ik heb een gietmal die bestaat uit twee delen,voor ontbijtbord gekocht, nu doet zich het volgende probleem voor.

als ik de gietklei in de gietmal gedaan heb,laat ik die een paar dagen staan,vervolgens haal ik de mal voorzichtig uit elkaar.
En dan heeft de gietklei niet overal gepakt,dit vooral aan de onderkant van het bord.

hoe kan ik dit probleem het beste oplossen?

alvast hartelijk dank

3 antwoorden

  • Aan irene

    hartelijk dank voor je antwoord.

    de gietklei is zeker niet te dik,als ik de klei in de mal giet, dan beweeg ik ook de gietmal vaak op en neer,het zou kunnen dat zich dan een luchtbel vormt waar dan geen klei bij kan komen?

    Ik zal jouw methoden ook eens uitproberen.
    wat is trouwens waterglas en waar kun je dit krijgen?

    beantwoord
  • waterglas is te koop bij een drogist. Het is ook te gebruiken voor terrasigilata.
    Ik meen dat in het boek van Luc Versluys uitgelegd staat wat waterglas precies is maar heel vroeger werd het ook gebruikt om eieren erin te bewaren dus een oud middeltje.
    Ik heb de waterglas bij onze DAdrogist gekocht en was maar een paar euro.
    Succes ermee.
    beantwoord
  • Je gietmal heeft zeker twee giethuizen als dat zo is zet de mal dan iets schuin met een gat aan de boven kant en giet de klei in het onderste giethuis maar wel langzaam tot de klei in het bovenste giethuis komt en zet hem dan weer recht.
    succes
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.