ALGEMEEN > Diversen > kralen glazuren

Heeft iemand een tip voor mij hoe ik het beste kralen kan glazuren zonder dat zij vastsmelten of lelijke plekjes krijgen van de triangels?
gevraagd

8 antwoorden

  • Er zijn speciale kralenstandaards te koop Carola, daar kan je de kralen los van elkaar in hangen.
    beantwoord
  • Hoi Marga, ja de standaards ken ik inderdaad, alleen zijn mijn kralen daar te klein voor. Weet jij misschien een alternatief?
    beantwoord
  • Als je zelf een constructie maakt van dunnere kanthaldraad denk ik zeker dat dit door buigt. Misschien rvs (inox)?? Hoeveel mm moet het staafje zijn eigenlijk?
    beantwoord
  • 1,5 tot 2 mm maximaal. De kralen zijn niet zwaar maar het zijn er wel veel.
    beantwoord
  • Ik heb de staafjes gemeten die ik hier heb liggen en die zijn 3 mm. Ik denk als je veel dunner gaat ze inderdaad door buigen. Maar misschien weet iemand raad?
    beantwoord
  • Hallo Carola,

    Je neemt een plaatje klei waarin je, rechtop, allemaal stukjes kanthaldraad zet. Aan die kanthaldraadjes vijl je eerst een puntje. Het kraaltje zet je dan op het draadje. Het kraaltje kan niet naar beneden zakken doordat hij op dat puntje blijft hangen.
    Is dat misschien een idee?

    Groetjes Let.
    beantwoord
  • Carola,
    Nog zo geen gek idee van Let, maar wel veel werk. Dit bracht me op het idee om hout-constructie-metaal-plaatjes te gebruiken. Ik bedoel die rechthoekige plaatjes waar men punten ( die de spijkers vervangen) heeft in geperforeerd, en als verbindingsplaat dienen. Die dingen zijn wel enkel verzinkt, maar als het om aardewerktemperaturen gaat, moet dit zeker lukken. Met de punten omhoog heb je een soort fakir-bedje. :-) Ik weet zeker dat beton-ijzer deze temperatuur met gemak aankan, en nog goed dragend is. Aflopend glazuur gaat er ook niet aan verkleven. Doen?
    beantwoord
  • Allemaal enorm bedankt voor alle tips. Hier kan ik zeker iets mee.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.