ALGEMEEN > Tips > Effect glazuur spuiten.

Effect glazuur spuiten is meestal, door toevoeging van grove korrels, niet mogelijk.
Ik heb onlangs een spuit gekocht met een nozzle van 2,5 mm.
Dat gaat fantastisch!
De spuit AS 1009 kost 60 euro excl. verzendkosten en wordt geleverd met 3 verschillende nozzles. 1,4 1,8 en 2,5
Hij is te koop bij: www.car-service.be
Ik heb er nog niet veel proeven mee gedaan maar een rood/oranje effect glazuur van Ve-Ka was zelfs niet op te brengen met de kwast. Hele dikke klodders en het smeerde totaal niet uit. Ook niet met een plakmiddel erdoor.
Met deze spuit ging het prima en het resultaat is prachtig!
De 1,4 en 1,8 nozzle spuiten, in vergelijk met mijn normale spuit, wel wat grover.

6 antwoorden

  • Let,
    Is dit een pistool met beker boven of onder de sproeikop ?
    beantwoord
  • Hallo Lucien,

    Het is een bovenbeker. Op de site van carservice kun je hem ook zien. Er staat een foto afgebeeld.

    Groetjes Let.
    beantwoord
  • Super! Ideaal model !
    beantwoord
  • Let is dat de starterskit? Ik ben niet zo tevreden over mijn glazuurspuit dus misschien is dit ook wat voor mij.
    beantwoord
  • Ja dat klopt, maar wat ik al vertelde, de 1,4 vind ik zelf wat grof spuiten maar misschien ligt dat aan de afstelling hoor. Geen idee.

    Groetjes Let.
    beantwoord
  • Let,
    Mijn ervaring met spuitpistolen is, dat niet zozeer het pistool op zich belangrijk is, maar de noozles (spuitkoppen). Die dingen zijn ontworpen om "vette" verven te spuiten die op zich al smerend werken, maar niet berekend op glazuren. Deze glazuren verslijten het pistool als zou je er mee zandstralen. Het eenvoudigst te bedienen pistool EN een aantal reserve-noozles met stift (de pen die op en neer in de spuitkop beweegt) is een aanrader. Als je achteraf nog op zoek gaat naar deze extra's zijn ze misschien al uit de handel en kun je je duur pistool opbergen.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.