ALGEMEEN > Ovens > veka oven

sinds kort ben ik in het bezit van een oude Veka keramiekoven, een voorlader van zo'n 25 jaar oud. Via veka heb ik de gebruiksaanwijzing gekregen maar toch kom ik er niet uit. Wie kan mij helpen?
Bijgevoegd 2 foto's van de knoppen.
gevraagd

10 antwoorden

  • Ik heb geen bijlage met de foto's, kun je ze er nogmaals proberen op te zetten, kijk ik of ik je kan helpen.
    Met groeten,
    Netty Janssens
    beantwoord
  • Hoi Netty,

    Dank je wel voor je reactie. Hierbij 2 foto's van de knoppen.Ik hoop dat je mij zo kunt helpen.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Wat wil je precies weten hierover?
    Ik heb ook een oude Ve-Ka oven.

    De ene knop stel je de temperatuur mee in, de andere (met 1, 2, 3, full erop) geeft aan hoe snel hij stookt.
    Zet je hem bijvoorbeeld op 2, dan stookt hij naar de aangegeven temperatuur (andere knop) met grote tussenposes. Op 3 worden de tussenposes al wat kleiner. En op full stookt hij door tot aangegeven temperatuur. Off s uiteraard uit en ON is AAN :)) Op 'on' kun je pendelen zeg maar. Heeft de oven een bep temp bereikt en je zet 'm op ON, dan blijft hij op die temperatuur. Anders valt hij uit als hij de gewenste temperatuur bereikt heeft.

    Ve-Ka ovens zijn geweldige ovens en ook hun service is fantastisch, ook voor oudere ovens. Bel ze gerust, ze zullen je graag helpen!
    www.ve-ka.nl

    Groetjes,
    Chantal
    beantwoord
  • Hoi GrĂ©cha,
    Het is voor mij de eerste keer dat ik bak. Het liefst kreeg ik een stappenplan vanaf het begin te handelen en dan vooral met die 2 knoppen.De eerste keer dat ik bakte stopte de temperatuur precies bij 800 graden. Heeft dat te maken met de knop op de eerste foto?Veka gaf mij een vrij algemene gebruiksaanwijzing en ik heb totaal geen ervaring vandaar.
    Bedankt voor de moeite,ik hoop dat je mij kunt helpen.
    groeten Rieke
    beantwoord
  • Wat wil je precies gaan stoken en op welke temperatuur?
    beantwoord
  • Om te beginnen heb ik schalen gemaakt met klei die op 1000-1250 graden gebakken moeten worden. Maar glazuren zou ik ook graag willen.
    beantwoord
  • Hoi Rieka,

    volgens mij is je alles al duidelijk, mijn voorgangers hebben het prima uitgelegd.
    Succes ermee.
    Netty Janssens
    beantwoord
  • Weet jij inmiddels hoe je moet omgaan met deze ovenknoppen?
    het is me niet helemaal duidelijk hoe de knoppen in te stellen voor een biscuit stook, de temperatuur knop heeft geen onderverdeling en op welke stand zet je de oploop?
    Heb je misschien een gebruiksaanwijzing van deze oven ?
    beantwoord
  • weet iemand hoe deze oven in te stellen er zit een oploop knop op en een temperatuur knop zonder onderverdeling in graden
    de oploopknop kent de standen 1t/m drie full,on en off
    is het een kwestie van de temperatuurknop gevoelsmatig ronde 1000 graden zetten en de oploopknop op 1 om biscuitbrand te doen?
    De exacte temperatuur voor biscuit met behulp van een seger kegel bepalen en dan een streepje op de temperatuurmeter zetten op het schakelmoment?
    Een gebruiksaanwijzing zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn....
    beantwoord
  • Dag Rieke,

    kun je so lief zijn en de gebruiksaanwijzing per mail verstuuren? Veka hebt mij geschrieven, dat zij de gebruiksaanwijzing niet hebben.

    groetes
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.