ALGEMEEN > Stoken > Biscuit stoken

Ik heb mijn oven voor het eerst drooggestookt gisteren en ga 'em vandaag voor het eerst vullen.
Ik heb een beetje twijfels over de eindtemperatuur.
De werkjes die ik gemaakt heb zullen niet geglazuurd worden dus ik zou ze direct naar de eindtemperatuur willen stoken.
Ik gebruikte WBB Vingerling klei K123 die tussen 1000°C en 1280°C gestookt moet worden. Mijn oven kan tot 1320°C stoken.
Hoe hoog zou ik stoken en heeft er iemand enig advies over de pendeltijd?
Ik zou deze werkjes met de post willen verzenden dus ze zouden sterk moeten zijn. Bedankt voor eventuele reacties!
gevraagd

7 antwoorden

  • x
    beantwoord
  • Mitsy,
    Uw antwoord kunt u vinden onder deze rubriek: Bisquit stoken.
    beantwoord
  • Dank u, Lucien.
    Ik ben nieuw op deze site en moet mijn weg nog wat vinden. Ik kan niet direct een link naar die rubriek vinden maar zal eens flink zoeken. Fijne dag nog!
    beantwoord
  • Eerste stook perfect gelukt! Ben superblij! :)
    beantwoord
  • Hoi Mitsy,

    Ik zie dat je niet erg veel reacties kreeg, maar ik wilde je even laten weten dat ik blij voor je ben :) Ik ben ook nog niet zo erg lang bezig en in het begin kan alles best wel angstaanjagend eruit zien, hoewel dat later telkens blijkt mee te vallen. Ik heb jouw 'feelings' gezien op etsy en op je blog en als ik me niet vergis dat jij DIE Mitsy bent, (lijkt me niet dat er ERG veel Mitsy's ronlopen die én pas een oven hebben én hun werkjes willen verzenden....maargoed, word ff boos als ik de verkeerde voor heb) dan wilde ik je feliciteren met je ge-wel-dig leuke feelings!!!

    Groetjes,
    Grécha (Lommel)
    beantwoord
  • Mitsy,
    Ik heb jou site ook gevonden. Ik sluit me bij Grécha aan: zeer mooi en doordacht werk. Ik heb zo het gevoel dat er nog heel wat boeiends zit aan te komen.
    beantwoord
  • Mitsy,

    Nieuwsgierig als ik ben ook even gaan googelen.
    Geweldig wat je maakt!
    Groet,
    Hanneke
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.