ALGEMEEN > Gips > Gipsmallen van personen

Wie kan mij helpen aan (plastic) mallen om gipsbeeldjes te maken, van personen, torso's etc. Liefst niet te ver van Zuid Limburg. Weet u toevallig een adres waar, met een uitgebreid assortiment, en waar ik ze kan kopen, dan graag een antwoordje terug.
Dank u voor de moeite.
gevraagd

4 antwoorden

• Bij Robbelien in Swalmen en Kraft Keramik in Aken. Je kan eens op de site kijken, of het assortiment uitgebreid is weet ik niet. Succes!
    beantwoord
  • Maus, als het plastic- of siliconenmallen betreft gaat u eerder uw gading vinden in de kaarsengieterij-sektor en de chocolade (mmm)-sektor.
    beantwoord
  • Heb je al eens gekeken bij Pipoos webwinkel ,die verkoopt de plastic mallen.De mallen zijn ook bruikbaar om klei in te drukken,de klei moet dan niet te zacht zijn.

Het leukste is om de modellen zelf te maken,wat niet eens zo moeilijk is.Ik gebruik daarvoor een methode met behulp van een print die beschreven staat onder de tips;

http://oud.klei.nl/forum/showthread.aspx?tid=4898

Rob
    beantwoord
  • Dank je wel Rob voor je advies.
    Ik had er eigenlijk maar drie nodig, waarvan ik er al twee in een rommelwinkeltje heb gevonden op de Veluwe afgelopen week.
    Misschien komt op die manier ook de derde nog op mijn pad.
    Van die printafdruk heb ik nog niet goed begrepen, zal het later nog eens op mijn gemak doorlezen.

Fijne dag vandaag en een groet,
    Maus Sturmer-de Wit.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.