ALGEMEEN > Techniek > Keramiek behandelen met Was

Wie kan mij vertellen met welke Was ik een biscuit gestookte vorm kan insmeren? Ik wil het werkstuk niet glazuren maar toch proberen het een mooi uiterlijk te geven.
Bedankt voor het meedenken.vr gr .Trusi
was
gevraagd

13 antwoorden

  • beantwoord
  • Zelf gebruik ik op de rode klei, antieke boenwas (bruin)kruidvatmerk, blanke was op bv zwarte/bruine klei gaat ook prima. Even in laten trekken en flink uitpoetsen geeft een mooi resultaat, maar het kan bv ook met schoenpoets. div. kleuren over elkaar, er is heel veel mogelijk gewoon ff uitproberen op een scherf.
    succes en ff laten horen hoe het geworden is..
    beantwoord
  • Gebruik er maar witte/transparante boenwas voor.
    beantwoord
  • zo ziet de rode klei eruit na het oppoetsen met bruin antieke boenwas, de wat donkere plekken heb ik eerst aangebracht met een brandertje, roet eraf poetsen en dan de boenwas.

    Bijlagen:
    beantwoord
  • Voor foto's van werk voorzien van een blanke boenwas even kijken op de site: http://marrie.punt.nl onder het log: rookstook. Een voordelige manier om je werk te kleuren.
    beantwoord
  • Ik vind het geweldig dat er zo spontaan gereageerd wordt en de toegevoegde foto geeft een heel mooi resultaat, ik ga het uitproberen en laat nog weten met welk resultaat. Iedereen bedankt. gr. Trusi
    beantwoord
  • Nou ik ben aan de slag gegaan, heb het eerst op een proefplaatje uitgeprobeerd, maar dat was witbakken klei en die gaf een mooi bruinig kleurtje; het beoogde beeldje is van Lachs klei gemaakt,dus de kleur valt 'even' anders uit. Het beeldje is 19 cm en het drukt de "Verstotene" uit.
    Het was leuk om dit uit te proberen. Ik ga het meer doen. Ik sta open voor meer aanwijzingen, want ik wil graag groeien in de boetseerhobby waar ik heel veel plezier aaan beleef.
    Ik hoop dat de foto een beetje een indruk geeft van het resultaat. vr gr Trusi.
    beantwoord
  • Blijkbaar wordt de foto niet toegevoegd, ik zal iets niet goed gedaan hebben, misschien moet ik ook hiervoor een aanwijzing, bvd.
    beantwoord
  • Beste a.stokking, JIj gebruikt een brandertje, kan ik hiervoor ook een gasaansteker met grote vlam gebruiken? vr gr Trusi.
    beantwoord
  • heb geen idee of dat wil met een grote aansteker, het moet wel een krachtige vlam zijn voor het effect, zelf heb ik zo'n gasbusje met zo'n brander erop, zo'n hobby dingetje. (doe t zelf zaak)(dat zeg ik...)
    misschien kun je het even uitproberen op een stukje scherf, oid.
    en een foto toevoegen is niet zo moeilijk, klik op bladeren, dan de foto zoeken, dan de foto openen(rechts onder in beeld) en dan op 'plaatje toevoegen'
    en dan rechts onder klikken op toevoegen.
    succes en groetjes A.S.
    beantwoord
  • Met een zogenaamde creme brulee brander lukt het ook.
    Die koop je gewoon bij de blokker.
    beantwoord
  • Bedankt Carol voor de tip, ook jij A.S., maar ik heb liever geen gas...
    ik ga nog eens een poging doen voor het plaatsen van de foto, grt Trusi
    beantwoord
  • ... en hier is de foto
    Bijlagen:
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.