ALGEMEEN > Urnen > urn onder de grond

Waaraan moet een urn voldoen, die in een graf wordt bijgezet. Dit houd in dat de urn aan alle kanten omgeven is door aarde.
urn
gevraagd

6 antwoorden

  • Misschien kunt u uw antwoord vinden elders in het Discussieforum onder Urnen.
    http://oud.klei.nl/forum/showthread.aspx?tid=16957
    Misschien
    beantwoord
  • Beste redactie, helaas is in de bestaande rubrieken niets te vinden over urnen onder de grond, groet marga
    beantwoord
  • dag Marga,

    wat is de bedoeling ?
    moet de urn net als de kist en resten langzaam vergaan of moet de urn later weer ongeschonden opgegraven kunnen worden.
    In het eerste geval bak je de urn op 700 C, stevig genoeg om te hanteren, te zwak om onder de grond heel te blijven.
    In het tweede geval bak je de urn op steengoedtemperatuur 1280 C en zorg je dat de urn volledig waterdicht is gesealed met siliconenkit.
    de silikonenkit is echter niet zo duurzaam als de urn zelf

    groeten
    hans
    beantwoord
  • Beste Hans. Dank je wel. Het is de bedoeling dat de urn ongeschonden blijft. Ik heb wel gelezen dat een (volgens de schrijver) beter materiaal om waterdicht te sealen Tech 7 kit of of Polymeerkit van Bison of Max. De bedoeling is dat de urn mat geglazuurd wordt. Ik heb begrepen dat mat glazuur minder sterk is dan glans. Zou ik aan het matte glazuur nog iets toe kunnen voegen waardoor het sterker wordt. Ik gebruik transparant mat van keramikos
    beantwoord
  • Dag Marga,
    Jij hebt je huiswerk al gedaan dus.
    Tech 7 of polymeer ken ik niet maar als dat beter is zal dat wel zijn.
    Iets toevoegen aan je glazuur zou ik niet weten.
    Zodra je dat gaat doen verandert je glazuur en wat er dan uitkomt moet je maar afwachten.
    Ik kan je niet verder helpen.
    succes
    Hans
    beantwoord
  • Ok Hans, bedankt voor de moeite, groet marga
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.