ALGEMEEN > Diversen > mallen van Alginaatrubber

Hallo forumbezoekers, Heeft iemand ervaring met het maken van mallen van alginaatrubber? Ik vroeg me af of je het ook kwastend kan gebruiken en wat dan de mengverhouding is..
Vriendelijke groet, Deborah
gevraagd

11 antwoorden

  • beantwoord
  • Gedaan, maar de info is erg summier.Is er iemand op het forum die er ervaring mee heeft? B.V.D!
    beantwoord
  • Ik heb er geen ervaring mee. Maar volgens mij is het een product dat geen vocht opneemt. Naar mijn mening worden daarom voor klei gipsen mallen gebruikt. Gips neemt tijdens de droging van het object vocht op. Zodat de binnen en de buitenkant van het object evenredig droogt. Grtjs Jan
    beantwoord
  • http://www.wilsor.nl/produkten/alginaat.htm
    Jan, ik denk ook dat dit product niet geschikt is voor klei-mallen te maken.
    beantwoord
  • Bedankt voor de reacties, het was ook niet de bedoeling om er met gietklei in te gieten maar met gips. Gipsen mallen heb ik regelmatig gemaakt, geen probleem. Daarom ben ik zo nieuwsgierig naar ervaringen van anderen met alginaatrubber, dat is nl helemaal nieuw voor me..
    Vriendelijke groet,
    Deborah
    beantwoord
  • Zou er bij de onderwerpen nog ruimte zijn voor een rubriekje "mallen" Dit is uiteraard een vraag voor de moderatie:) B.V.D!
    beantwoord
  • Latex en rubber mallen zijn wel geschikt om een afdruk in klei te drukken.Ik gebruik de mallen voor klei reliefs.
    Het gaat dan om een platte flexibele mal,gemaakt in de vorm van een vel papier.De mal wordt op een plak klei gelegd en met de kleiroller wordt de afbeelding in de klei gerold.
    De rubber mal kopieƫrt een scherper detail dan gips van een model.Sommige type rubber mallen hebben nagenoeg geen slijtage,terwijl een mal van gips snel 'profiel' verliest.
    Nog een paar links;
    http://www.aff-materialen.nl/
    www.wetcanvas.com/forums/showthread.php?t=235740
    Rob
    beantwoord