ALGEMEEN > Diversen > borden stapelen?

Hallo allemaal,

Weet iemand of er een handige manier is om borden tijdens glazuurstook te stapelen, een rekje of zo?
Ik ga borden stoken en vind het dan lastig om voor elk bord 3 propjes en ovenplaat te gebruiken, kan dat handiger?
Groet Jook
gevraagd

9 antwoorden

  • Hoi Joke,

    Ik ben een beetje bang dat, als je ze gaat stapelen, je dus afdrukken van je triangels op je borden krijgt... meestal is dat aan de onderkant niet zo heel erg, maar lijkt me aan de bovenkant niet echt wenselijk.
    beantwoord
  • Hoi Joke,
    Je kunt speciale "steunnen" kopen bij Keramikos Haarlem, of de Hazelaar in Soest.
    Je hebt een soort steun waarvan je drie nodig hebt voor ieder bord, dus stapelbaar.
    Je hebt ook grotere die uit 1 deel bestaan waar je de borden mee stapelt.
    Ik gebruik de drie losse steunen.
    T`is een beetje moeilijk uit te leggen je kunt het beste even bij een van de genoemde winkels informeren.
    Succes!!
    beantwoord
  • Dank voor de tip! Ik denk dat ik eerdaags maar eens een kijkje ga nemen bij keramikos in Haarlem. Ze hebben daar ook vet veel glazuren! Groet JooK
    beantwoord
  • ik heb de site van keramikos afgesnuffeld en net bij de bordenstapelaar staat geen foto:(
    Ik maak borden van 28cm kunnen die erin denk je?
    Thanx voor het succes wensen:)
    beantwoord
  • Volgens mij kunnen alle maten erin, daarom heb je er drie nodig, die kun ja dan zover uit elkaar zetten als je nodig hebt
    beantwoord
  • ik ga volgende week naar keramikos jeetje wat hebben ze daar veel! ik neem aan dat de bordenstapelaars alleen voor biscuitstook zijn? groet jook
    beantwoord
  • nou joke....jij gaat je vermaken bij Keramikos hoor. Je kijkt je ogen uit en je komt waarschijnlijk met veel meer leuke dingen thuis dan je van plan was :) Have fun
    beantwoord
  • Nee hoor je kunt ze ook gebruiken bij glazuur stook.
    Als je ze ziet gaat er een wereld voor je open.
    Succes.
    beantwoord
  • oeoeoe spannend! vet gaaf dat ze ook bij glazuurstook gebruikt kunnen worden! thanx voor de snelle reacties. jook:)
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.