ALGEMEEN > Diversen > Wim Harzing

In de Heilig Hartkerk van Roosendaal, thans bekend als Gezondheidscentrum Kalsdonk staat/hangt een kruis met corpus van W. Harzing uit 1934. Komt u in uw archief informatie hierover tegen? Heeft u informatie over de persoon W. Harzing (geboortedatum, geboorteplaats etc.)
Zulks i.v.m. informatie die wij willen bieden bij de Open Monumentendag op 10 sept. a.s.

Vriendelijke groet
Jan van Nassau, Roosendaal

Bijlagen:
gevraagd

4 antwoorden

  • beantwoord
  • Kunt u mij een foto sturen van het kruis, want ik ben in het bezit van het archief van de beeldhouwer wim harzing (mijn schoonvader) en ik kan informatie over dit kruisbeeld opzoeken, maar dan heb ik wel een foto nodig, want hij heeft zeer veel verschillende kruisbeelden gemaakt. met vriendelijke groet carla harzing-ludwig te doetinchem.
    beantwoord
  • Zou graag eens weten hoe de familierelatie is want de naam Harzing komt niet veel voor. Kom regelmatig met de boot in kampen en ga dan wel eens kijken naar de beelden van Wim Harzing.
    Gr.Wim Harzing
    beantwoord
  • Ik ben getrouwd met Wim Harzing, zoon van de beeldhouwer Wim Harzing uit Driebergen-Rijsenburg.
    Wij hebben het beeldhouwersarchief in ons bezit en zijn bezig kleine werken van Wim Harzing op te sporen en te rubriceren. Grote beelden in bv kerken gaan we fotograferen. Kunt u mij zeggen in welke kerk in Kampen de beelden staan en welke beelden het zijn. Het archief van m'n schoonvader is helaas niet helemaal compleet en ik probeer het e.e.a. toe te voegen. Zo heb ik pas een klein beeldje op de kop getikt, waarvan maar 1 foto in het archief aanwezig was. De kleine beelden werden destijds door de Wed.van Rossum uit Utrecht "aan de man" gebracht. Over dit beeldje kan ik niets vinden en weet ook niet of er ergens in een kerk een "groot" beeld staat. Misschien is er iemand die hierover uitsluitsel kan geven??? Bedankt alvast.
    Bijlagen:
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.