ALGEMEEN > Stoken > papiermal in electrische oven

Ik heb in een papiermal een werkstukje gemaakt waarbij ik het met papier en al in de elektrische oven wil stoken op 950gr. Is dat slecht voor de oven of voor de andere stukken? Heeft iemand daar ervaring mee misschien?
Alvast bedankt, Inez

6 antwoorden

  • Een weinig papier brandt weg in de oven zonder problemen.Ik maak ook wel gebruik van mallen van papier versterkt met plastic.Het voordeel van het plastic is dat het kleimodel 'lost' van de mal.Deze(druk) mal kan ik dan meedere malen gebruiken en wordt niet meegebakken.

    Rob
    beantwoord
  • Het is een vorm die totaal niet te lossen is en flink wat papier bevat, dus m.i. is de enige manier meestoken. Misschien toch beter in een houtoven stoken dan elektrisch?
    beantwoord
  • Inez, Papier geeft rook en een brandlucht, het papier is zo rond de 600 C weggebrandt. Een vel papier ter hoeveelheid van het formaat A4 brandt ik zonder veel problemen weg. Er blijft wel wat as over maar ik kan me niet voorstellen hoe dit je elektrische oven kan schaden. Goede afzuiging is wel noodzakelijk.
    Rob
    beantwoord
  • Mijn werkstukje zit in wel 10 A4. Lijkt dat toch niet een beetje tricky voor de spiralen? Ik heb goede ontluchting naar buiten. Bedankt voor het meedenken, Rob. Groet, Inez
    beantwoord
  • Ben het met Bob eens. Wat denk je van papierklei ? Enig idee hoeveel A4tjes daar inzitten ?
    beantwoord
  • Hallo, Lucien en Rob,
    Met papierklei heb ik nooit as gezien moet ik zeggen.
    Dan toch maar proberen.
    Hartelijk dank voor de reacties.
    groeten,
    Inez
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.