ALGEMEEN > Meet- en regelapparatuur > Gebuiksaanwijzing Vingerling 380V oven gezocht

Ik ben op zoek naar een gebruiksaanwijzing van een 380V Fingerling Automatique oven met thermostaat unit. Ik begrijp niet hoe die thermostaat werkt! Als ik hem op bv 1050 graden instel...dan stopt hij mooi op 1050 graden..maar pakt hem niet op..daarvoor moet ik na afkoelen weer op start drukken. Is dit normaal...of moet hij hem automatisch op 1050 houden dan!?
Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij bv ene half uur op 1050 bakt..en dan stopt!?
gevraagd

1 antwoorden

  • Hallo Jasper,
    Je oven is dan welliswaar 'automatisch' , maar ik vrees dat er geen mogelijkheid tot handhaving van de eindtemperatuur (ook wel pendelen genoemd) aanwezig is. Lastig op te lossen.
    Je zou kunnen stoken tot 1020 (ofzo). De oven slaat dan af. Vervolgens stel je de temperatuur in op 1050 en drukt dan weer op start. de oven moet dan weer aanslaan en slaat dan weer af op 1050. Dit is een hoop gedoe en leidt niet tot een half uur pendelen maar een enigszins verlenging van de temp.
    het zou beter zijn om een goede microprocessor aan te schaffen die kan pendelen. Ze hoeven niet duur te zijn en de firma Ve-Ka te Dreumel heeft een groot en voordeliger assortiment.
    (ve-Ka Dreumel: 0487-571667).
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.