ALGEMEEN > Meet- en regelapparatuur > Digitale temperatuur meter

Weet er misschien iemand hoe ik een digitale temeratuurmeter maak die je op een multimeter kunt aansluiten!?
gevraagd

8 antwoorden

  • Je koopt een thermokoppel (K- of S-type) en sluit dit aan op een multimeter. De spanning die je afleest komt overeen met een bepaalde temperatuur die je uit een tabel van het betreffende thermokoppel haalt.
    Het is omslachtig maar het kan.
    Eric
    beantwoord
  • er zijn digitale multimeters te koop die de temperatuur in graden aangeven, dan hoef je niet meer om te rekenen. Te koop bij Ed Knops in Sevenum
    beantwoord
  • Als ik het thermokoppeldraad (k-type) van m'n oven vernieuw houd ik minstens dezelfde lengte aan afgeknipt draad over. Is dit op een of andere manier nog te gebruiken, te 'lassen' bijvoorbeeld?
    Lex Dierssen
    beantwoord
  • het koppel kan eigenlijk niet weer worden gebruikt omdat,de einpunten verouderen enze niet meer te laasen zijn.
    de andere kant is wel te lassen en dan weer als koppel te gebruiken maar doordat de andere kant is verouderd wordt het koppel wel erg kort.
    verder is met het koppel niets meer aan te vangen.

    beantwoord
  • de overgebleven lengte is voldoende voor de samenstelling een nieuw koppel. Waarmee las je die punten?
    beantwoord
  • Thermokoppels zijn Tig te lassen,echter geen materiaal toevoegen.
    Gewoon beide uiteinden samen laten vloeien in een bolletje,succes.
    beantwoord
  • bij Conrad kun je voor een redelijke prijs van 70 euro een nauwkeurige pyrometer kopen die direct afleesbaar is t.w. Greisinger GTH 1150 C Temperatuurmeter. Het is mogelijk daarbij verscheidene sensoren met of zonder kabel te kopen
    beantwoord
  • Ik ben van plan om ook deze pyrometer aan te kopen. Werkt dit goed?
    En hoe? Laat ik dit het hele bakproces zitten, of is het O.k. om dit enkele malen tijdens het bakproces te doen?
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.