ALGEMEEN > Meet- en regelapparatuur > beginners-stook vragen

Ik heb een oven van het keramisch instituut Haarlem, een kilnsitter, economy, volautomatisch met een limit-timer. Nu lees ik op dit forum van alles over temeratuurregeling, pendelen, langzaam laten afkoelen en dergelijke. Nu wil ik graag weten of het klopt dat ik dat met deze oven niet kan. Ik weet toch niet wanneer de oven op een bepaalde temperatuur is?? Volgens de gebruiksaanwijzing zet ik de knop ieder half uur een standje hoger. En de timer voor biscuit bak op 7 uur. Kan ik op een of andere manier dit wel regelen??
gevraagd

6 antwoorden

  • Hoi Albertine,
    Ik heb ook zo,n oven gehad en ik heb er een temperatuurmeter aan gehangen, de temperatuurstaaf in een kijkgat gedaan en ongeveer 2 cm in de oven laten uitsteken, wel uitkijken dat je deze staaf niet breekt want dan doet ie het niet meer dicht stoppen met klei en de meter naast je oven ophangen.
    heeft altijd prima gewerkt. suc6 Marijcke
    beantwoord
  • Hallo Marijcke,
    Bedankt voor je reactie. Dat is natuurlijk een goed idee. Met zo'n temperatuur meter kan ik dan misschien ook wel spelen met de temperatuur, door middel van de standen knop, of is dat niet mogelijk?
    beantwoord
  • Hallo Albertine, ook ik ben onlangs gestart met pottenbakken en heb een gelijksoortige oven als jij. Kun je mij helpen aan gebruiksaanwijzigingen voor dit type oven.

    met vriendelijke groet en bij voorbaat dank
    Johan Dreesens
    beantwoord
  • Hallo Johan,
    je kan de algemene gegevens downloaden via de site van keramikos en voor een gedetailleerde gebruiksaanwijzing kan je of schrijven of mailen naar keramikos. Ik wens je veel plezier met je nieuwe oven.
    Groetjes,

    Ingrid
    beantwoord
  • Ingrid bedankt voor je snelle antwoord.

    met vriendelijke groet

    Johan Dreesens
    beantwoord
  • hallo Johan,
    Als het downloaden nu niet lukt, wil ik je wel een kopie sturen van mijn gebruiksaanwijzing
    Succes Albertine
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.