ALGEMEEN > Stoken > kan ik 2 keer glazuren?

Ik begin met glazuren en nu heb ik een paar beelden die niet mooi zijn geworden. kan ik ze een 2de keer glazuren?

5 antwoorden


  • Egberta,ja hoor,dat kan heel goed en met mooi resultaat.De beelden goed stofvrij maken voor je gaat beginnen, en vergeet niet cmc aan het glazuur toe te voegen.Kleeft het glazuur niet goed aan, dan kun je het kale beeld evt aansmeren met tylose of optapix, beide zijn cmc producten.
    En vergeet niet;afhankelijk van het glazuur dat je gebruikt,het mengsel goed te zeven.
    Heb dit zelf eens gedaan met 2 potten.

    Succes ermee.
    groet,truus w.
    beantwoord
  • dank je wel, ik ga het proberen. ik weet niet wat cmc is maar is dat gewoon te koop bij een keramiekwinkel?
    beantwoord
  • Ja hoor, vraag naar tylose, peptapon of optapix. Wat ook handig is om het voorwerp eerst warm te maken in de huishoudoven, 150- 200 graden, dan droogt de glazuur wat sneller.
    beantwoord
  • Dag Egbertha,

    Een potje cmc (= Carboxy Methyl Cellulose)is te koop bij een keramiekwinkel.± €3 voor 100cc.
    Een tip;in het forum onder het trefwoord Glazuur & Chemicaliën lees je zeer uitgebreid over dit onderwerp.
    Meerdere leden geven uitvoerig uitleg.
    o.a.dhr. Tinck,(zeer deskundig op vele fronten).En een artikel welke dhr. Mels Boom heeft bijgevoegd.
    Na het lezen hiervan kom je veel te weten wb.de materie aangaande het product CMC.
    Succes.
    dag, truus w.
    beantwoord
  • Kijk op Glazuur & Chemicaliën >Stelmiddel/bindmiddel/zweefmiddel?

    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.