ALGEMEEN > Foto op keramiek, transfers etc. > Transfers problemen

Hallo allemaal,

Hier een vraag voor jullie.
Ik ben heel druk bezig met uitzoeken wat de beste methode is om een transfer aan te brengen op keramiek.
Maar ik heb helaas geen gebruiksaanwijzing van de oven, dus het gaat een beetje op de gok.

Dan is hij er af te geven, dan is hij helemaal verkleurd.

1 keer was hij mooi helder en bleef goed zitten, echter zag ik nog wel waar de transfer ophield. Wel bleef hij ook in de afwasmachine gewoon zitten.

Kan iemand me een eindje op weg helpen?

Het oventje is een Economy Super

3 antwoorden

  • Hallo Jeannette,

    Het lijkt er op dat de temperatuur van stoken het probleem is. Te laag gestookt, dan hecht de transfer onvoldoende. Te hoog gestookt, dan zullen sommige kleuren verdwijnen. Transfers worden er gemaakt voor verschillende stooktemperaturen. Dus vraag degenen waar je de transfers van hebt om de advies stooktemperatuur. Het meest waarschijnlijk is dit rond de 800 graden Celcius.
    Met groet van www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Hmmmmm, ik vrees dat ik dan toch eerst precies moet weten hoe heet de over wordt....
    Ik heb iddd ook begrepen dat ik tot rond 800 graden moet stoken en daarna door tot de eindtemperatuur.
    maar ik weet nog welke dat is!
    En ik heb niet geventileerd tijdens het stoken :(

    Morgen een nieuwe test!
    beantwoord
  • Zoals met zoveel dingen op keramiekgebied is het zeker makkelijker als je de juiste temp zou weten van je oven,hangt er toch heel veel van af wat uiteindelijk het resultaat moet worden van al je werk.
    Wat bedoel je met"stook tot 800 graden en dan tot eindtemperatuur"...800 graden is dan toch je eindtemp?
    Maak ook wel werk met kant en klare transfers maar heb nog nooit gemerkt dat als ik het ventilatiegat vergeet te openen dat het dan eerder mislukt,denk dan ook dat je dat "als fout" wel kan vergeten.
    Succes met je nieuwe test.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.