ALGEMEEN > Foto op keramiek, transfers etc. > Temperatuurstaafjes voor transfers voor vingerling 220V

Hallo allemaal,

Ik heb net een tweedehandse Vingerling oven gekocht, in perfecte staat, heel erg blij mee.

Er zitten rechthoekige temperatuurstaafjes bij, maar vermoedelijk niet voor de juiste temperatuur voor het bakken van transfers (800 graden)

Wie weet waar je temperatuurstaafjes voor 760-800 graden koopt?

Op al die charts zie ik dat ze allemaal beginnen vanaf 960 graden..

8 antwoorden

  • Hallo Robin,
    Deze vierkante cones zijn nog zeer moeilijk te verkrijgen. Als alternatief kun je de kleine driehoekige cones gebruiken die te koop zijn bij Keramikos via hun webwinkel. Ze zijn er ook in lagere temperaturen. Wel moet je dan hulpstukjes gebruiken zodat deze passen op de plaats waar normaal de originele cones geplaatst worden. Deze hulpstukjes zijn ook te koop bij Keramikos.
    Succes ermee.
    beantwoord
  • mijn vorige oven was ook een vingerlingoven, waarbij ik later ook die diehoekige cones moest gebruiken, mij werd toen ook een speciaal plaatje geadviseerd, maar die heb ik nooit gebruikt, zonder ging ook prima,
    ik weet niet waar je woont maar in de meeste winkels voor klei e.d. hebben ze ook deze cones te koop,
    gr.
    beantwoord
  • A.Stokkink, ik werk ook al een poosje met met deze driehoekige mimi-cones en werkt inderdaad prima. Het kan gebeuren dat je aan de buikenkant het blokkageplaatje voor de ' hamer ' wat moet bijstellen en meer niet. Voordeel is dat je deze tapse cones nog wat kunt verschuiven naar de top of de basis van deze cones zodat je nog wat speling hebt in de doorsmelten. Prima systeem !
    beantwoord
  • Okee, bedankt! Ik zal die mini cones aanschaffen!

    Lucien en A Stokkink, passen de mini cones dan wel zonder dat opzetplaatje?

    beantwoord
  • yep Robin, overlees mijn laatste post nog even door. Cone plaatsen en zien hoeveel speling het blokkadeplaatje t.o.v. de hamer heeft.
    beantwoord
  • idd Robin je hoeft dat plaatje niet te kopen (al zullen ze dat wel aanbevelen in de winkel) het is echt niet nodig, iets bij stellen is vaak genoeg en soms zelf is ook dat niet nodig.
    succes ermee en laat maar horen of het lukt,
    mvg
    beantwoord
  • Bedankt! de mini cones zijn binnen, die zijn echt heel erg mini zeg! ik ga het vanavond proberen.
    beantwoord
  • De cones passen echt niet, ik kan ook de blokkeerstukjes niet dichter bij elkaar zetten omdat ze uit een stuk bestaan.

    Toen probeerde ik om het plaatje om te draaien en dat ging wel!

    Volgens mij gaat het gewoon lukken!
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.