ALGEMEEN > Stoken > Gasoven haalt temperatuur niet

Hallo kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe. Als ik mijn gasoven stook komt deze niet boven 1145 graden als ik de branders hoger zet gaat de temperatuur naar beneden kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe ik wil graag naar een temperatuur van rond de 1250 graden maar zoals gezegd op ca 1150 blijft ie hangen

3 antwoorden

  • Normaal verschijnsel. Door de druk te verhogen is er onvolledige verbranding. Schouwgat vergroten en de temperatuur zal vanzelf stijgen.
    beantwoord
  • Lucien heeft uiteraard helemaal gelijk met de onvolledige verbranding waardoor de temperatuur niet verder stijgt.
    Als kleine toevoeging: met een beetje "schipperen" met de luchttoevoer en gasdruk kan je zowel reductie behouden en toch de temperatuur laten stijgen (als je tenminste reductie wil, maar ik neem aan dat je daarom met gas stookt).

    Succes met stoken
    beantwoord
  • Daniel, ik vrees dat dit hiermee niet gaat lukken. Te hoge druk geeft reductie en de rest van het gas ontbrand buiten de oven. Te hoge druk en te klein schouwgat geeft zelfs vlam-terugslag. Groter schouwgat laat hogere druk toe = meer energie = hoger temp. bereik.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.