ALGEMEEN > Stoken > Berekenen stookkosten?

Ik kreeg een verzoek om voor iemand een groot werkstuk biscuit te stoken (1020 gr) in mijn electrische oven. Wat kan ik daarvoor in rekening brengen? Ik dacht dat Keramikos een bedrag per kg rekende maar kan daarover niets op hun site vinden.

3 antwoorden

  • Hierover is al meer geschreven. Kijk onder de trefwoorden: stookkosten berekenen via link:
    oud.klei.nl/forum/trefwoorden/2037/stookkosten%20berekenen
    of onder stookkosten via link: oud.klei.nl/forum/trefwoorden/713/stookkosten
    beantwoord
  • Mijn Kittec van 70 liter (4 platen met voorwerpen) en op 380V verbruikt onderstaande in KW .
    960°:15 kw
    1080: 20 kw
    1140° + 10 min pendelen: 25kw
    1240° + 10 min pendelen: 31 kw
    Hier in Gent kost een bisquit + glazuurbrand aan elektriciteit 9 euro.
    Je moet zeker het dubbele rekenen om je slijtage van de oven mee te rekenen.
    Rekenen per gewicht lijkt me geen goed idee, denk dat per volume eerlijker is.
    beantwoord
  • Volgens mij is de billijkste berekening die van het kWh verbruik maal kostprijs elektriciteit.
    Wat het gewicht betreft mag je uitgaan van het feit dat alle massa moet opwarmen, dus 1 klein vaasje zal minder stook nodig hebben dan een beeld van 300 kg.
    Ik heb eens uitgerekend hoeveel ik betaalde op jaarbasis aan elektriciteit en dan nagezien wat de werkelijke kostprijs is per kWh!
    Ik kwam tot de slotsom van 0,50€ per kWh als billijke prijs om aan te rekenen, waarin ook sleet oven is vervat. Als het laden van de oven veel werk vraagt kan er ook een klein bedragje bij voor het "werkzweet".
    Hopelijk kan iemand hier iets van leren.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.