ALGEMEEN > Stoken > Obvara firing

Heeft iemand ervaring met deze manier van stoken?
Ik zou graag willen weten of de nuances van deze stookwijze verdwijnen wanneer het buiten blijft staan?
Kan ik niet vinden op internet.
Alvast bedankt.
Groet,
Inez

8 antwoorden

  • Dit lijkt op de methode die Ed Knops beschrijft in het rakuvaria 3 boek. Hij weet vast wel of het goed blijft
    beantwoord
  • Deze obvara techniek hebben we geleerd van 2 Russische keramisten. Vertaald naar het Nederlands noemen wij het in ons boek de meelsoeptechniek. Het is een zeer verrassende techniek die uitnodigt tot meer experimenteren en varieren. Net als bij raku gaat de ingerookte decoratie echter verbleken als je het werk buiten hebt staan. We gaan nog verder experimenteren, of hiertegen iets te doen is. Groeten, Ed
    beantwoord
  • Bedankt allemaal voor jullie meedenken. De site had ik al bekeken maar kon het antwoord er niet vinden.
    Ik was er al bang voor Ed, jammer want de " kleuren" zijn prachtig!
    Ik denk dat bij transparant glazuren na obvarafiring de kleur ook wel verdwijnen zal?
    Groeten,
    Inez
    beantwoord
  • Overspuiten met matte blanke acryllak?
    beantwoord
  • Als je een eindresultaat opnieuw opwarmt, dan zal de rookdecoratie richting 600 graden weer verdwijnen. Gr ed
    beantwoord
  • Dan is de tip van Eric misschien niet zo slecht. W.s. Ook mat te verkrijgen?
    beantwoord
  • In een automaterialen zaak hebben ze spuitbussen blanke lak in vele soorten en kwaliteiten
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.