ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Frittes
Hallo,
Ik heb weer bijzonder genoten van het laatste nummer van klei.
Weer veel onderwerpen die mijn interesse hebben.
Met name het verhaal over frittes roept nieuwe vragen op.
Ik bereken mijn eigen glazuren met een programma op de computer, maar ik blijf het lastig vinden.
Dat je frittes dus ook kunt berekenen is duidelijk maar ook dit geeft de nodige problemen.
Vaak heb je recepten (amerika) die andere frittes vragen.
Ik denk dat er veel mensen een plezier mee zou worden gedaan, om als opvolger van dit onderwerp over frittes, ook het berekenen van een niet te verkrijgen fritte in een volgend nummer aan de orde te laten komen
Vriendelijke groet, Cor Duijnker
Ik heb weer bijzonder genoten van het laatste nummer van klei.
Weer veel onderwerpen die mijn interesse hebben.
Met name het verhaal over frittes roept nieuwe vragen op.
Ik bereken mijn eigen glazuren met een programma op de computer, maar ik blijf het lastig vinden.
Dat je frittes dus ook kunt berekenen is duidelijk maar ook dit geeft de nodige problemen.
Vaak heb je recepten (amerika) die andere frittes vragen.
Ik denk dat er veel mensen een plezier mee zou worden gedaan, om als opvolger van dit onderwerp over frittes, ook het berekenen van een niet te verkrijgen fritte in een volgend nummer aan de orde te laten komen
Vriendelijke groet, Cor Duijnker
3 antwoorden
-
Beste Cor,
Neem eens contact op met Geert Theunissen, die van het glazuurprogramma.(pottery de tramhalte)
Hij zal je wel op weg helpen hoe je het kunt omrekenen.
groeten
Hans -
Hoi Cor
Als je "Glazechem"download bij dinoclay vindt je in de materiaallijst veel frittes die in amerika veel gebruikt worden met bijbehorende segerformule's.
Frans
-
je kan ook the glaze calculator douwnloaden via internet heeft veel info over glazuur en diverse fritte's
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.