ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > Te veel geschuurd herstellen?

Al schurende op een vaasje wat droog is maar nog niet gebakken was ik te ijverig en schuurde er een gat in. Kan ik dit nog herstellen met slib en nieuwe klei erop? Gewoon nat maken, beetje krassen, slib erop, klei erop en opnieuw laten drogen of is het verloren zaak?
gevraagd

4 antwoorden

  • Verloren zaak! Gewoon een nieuwe maken, leuk toch?
    beantwoord
  • Net wat Gerard zegt, beter een nieuwe maken. Ik weet niet hoe groot het gat (gaatje) is, maar mooi krijg je het waarschijnlijk niet en dan moet je weer opnieuw schuren........
    beantwoord
  • De omliggende droge klei zal het vocht uit het slib trekken en ook uit de klei die je erop doet. Uit mijn ervaring waar ik hetzelfde heb geprobeerd, vind er meestal geen goede hechting plaats met het slib of de nieuw aangebrachte klei. De klei waar je het werkstuk hebt gemaakt, was een vochtige homogene massa dat in verbinding met elkaar was.
    beantwoord
  • Bedankt voor het meedenken en de antwoorden, jammer ik had wel verwacht dat ik het kon herstellen maar helaas....
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.