ALGEMEEN > Stoken > stookHelp! Mijn oven ging net stuk tijdens het decor bakken (720 graden)

Tijdens het decor stoken (720 graden) stopte de oven ermee op 450 graden . Wat te doen? Hij stookt heel snel op , 1 graden per minuut als ik m opnieuw instel. Ik heb m dus maar weer uit gezet. Omdat er goudluster en transfers gebakken worden, weet ik niet wat te doen.

Heel snel naar 720 graden laten lopen? Afkoelen en nog een keer proberen?

1 antwoorden

  • Beste Della. 1 graad per minuut is niet snel, dat is dus 60 graden per uur. Vanuit de segerkegel gerekend, mag je (veilig) 150 graden per uur stoken, lijkt mij dus geen probleem. Voor goudluster mag je in 4 uur stoken naar 750 graden (volgens Keramikos). Transfers mag je ook in 4 uur stoken (ikzelf doe dat in 5 uur). Tot zover dus geen probleem.
    Nu je oven, hij stopt op 450 graden. Als je weer gaat stoken, heb je de kans dat hij weer op 450 graden stopt. Lijkt me ook geen probleem maar het gaat wel in de kosten lopen. Dus lijkt me dat je eerst de oorzaak gaat zoeken. Het kan zijn dat je relais blijft plakken, het kan zijn dat je controller niet meer goed werkt, het is vanuit hier giswerk. Dat je oven uitschakelt op 450 graden, kan een veiligheid zijn vanuit de controller.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.