ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > transparant glazuren
Ik heb een Botz-transparant kwastglazuur gebruikt op een bord. Nu zijn alle streken zichtbaar geworden.
Weet iemand hoe dat komt en kan ik het nog wegkrijgen, bv. door nog een keer te glazuren en op een andere temperatuur te bakken?
Weet iemand hoe dat komt en kan ik het nog wegkrijgen, bv. door nog een keer te glazuren en op een andere temperatuur te bakken?
3 antwoorden
-
Hallo Mirjam,
Dit krijg je niet meer weg het heeft te maken met je manier van opbrengen en het type glazuur.Ik breng mijn transparante glazuur ook met de kwast aan en heb geen last van een zichtbare streek(transparante glazuren met veel lood).
Voor een bord heb je liever waarschijnlijk geen lood in je glazuur.Denk dan eens aan dompelen of spuiten.Een zichtbare streek kan ook mooi zijn.Ik zou hier eens wat mee gaan experimenteren voordat je aan een ander glazuur of opbreng methode gaat denken.
Wat je wel kan doen is bijwerken d.m.v. opglazuren je beschouwt je huidige decoratie dan gewoon als een onderschildering.
Rob
http://www.reliefs.nl -
Hoi Mirjam,
Zelf gebruik ik ook Botz kwastglazuur, en ook de transparant. Ik heb het pas een paar keer gebruikt, maar ik heb nog nooit last gehad van zichtbare streken. Nou heb ik er ook alleen nog maar kleine schaaltjes mee geglazuurd, dat is wel iets anders dan een bord. Bovendien zit er veel chamotte in mijn klei, waardoor het minder op zou vallen denk ik.
Ik denk dat je het niet meer kan herstellen. Ik weet niet hoe erg het is, misschien kun je het gewoon zo laten. Zelf breng ik het glazuur voorzichtig op met een synthetische kwast, stukje voor stukje. Misschien zou je eens verschillende soorten kwasten kunnen proberen, of een andere manier van opbrengen. Succes.
Flora -
Bedankt voor jullie reacties!
Ik had hiervoor kleinere bordjes geglazuurd, en dat resultaat was geweldig.
Het is wel jammer, maar glazuren blijft spannend!!!!
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.