ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Glazuurprobleem
Wie kan mij helpen met een glazuurprobleem? Ik heb een schaal behandelt met Ve-Ka glazuur GL 1137. Het is aangebracht met de kwast en kwam na de glazuurstook van 1050graden er te licht uit( teveel witte vlekken ) Heb de schaal verwarmt met een föhn en opnieuw een laag glazuur aangebracht. Nu de schaal gestookt tot 1060 graden echter nu lijkt het of de glazuur er te dik op zit. Er zitten allemaal "wolkjes"op de schaal. Is dit nog te verhelpen door b.v nogmaals te stoken op een lagere of hogere temperatuur? Wie heeft hier een antwoord op?
2 antwoorden
-
Ola Sandra,
Hoe zien die wolkjes eruit is er als het ware de klei huid weer te zien (dus weggetrokken glazuur) want dan geef ik je helaas weinig hoop want hoe meer je er dan opbrengt (glazuur) hoe erger dit vaak word.
Dit is nl. een typische eigenschap van een te dikke glazuurlaag.
De kwast methode is ook de minst egale methode dit moet je nl. heel egaal en goed verdeeld opbrengen wil je mooi resultaat krijgen...
Ik hoop dat het nog gaat lukken...
Groetjes Suus
-
Bedankt Suus voor je reactie. Wat betreft de "wolkjes"deze zaten er bij de eerste glazuurstook niet er zat eerder te weinig glazuur op. Daarom een tweede laag aangebracht en opnieuw in de oven. (doe dit wel vaker en heb hiermee tot nu toe geen problemen gehad) Nu lijkt het of de glazuur zich heeft opgehoopt. Het is wel beter geworden dan de eerste keer maar er zijn kleine bultjes ontstaan. Ik wil de schaal er zeker nog een keer inzetten, slechter kan niet meer maar ik vraag mij af of ik dan beter hoger of lager moet stoken om het enigzins wat te verminderen.
Gr, Sandra
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.