ALGEMEEN > Klei - Zilverklei > Zilver klei

Hallo,
Ik zag op het internet iets over zilver klei.
Ik las dat je deze kon drogen op een gasfornuis.
Hoe gaat dat? Ik heb geen kleioven en wil die ook niet.
Christianne
gevraagd

5 antwoorden

  • Hallo Christianne.
    Op internet staat ruim beschreven hoe je om gaat met zilverklei.
    Alleen met drogen ben je er nog niet.
    Na droging zal de klei ook gebakken moeten worden.
    Als je zelf geen oven wil, dan ben je afhankelijk van iemand, die wél een oven heeft en dit eventueel voor je wil bakken.
    Zelf bak ik zilverklei op 850 graden.
    Mijn site staat vermeld onder: Werk van Lezers.
    Daar staat ook een foto op van keramiek gecombineerd met zilverklei.
    beantwoord
  • Er zijn momenteel twee soorten zilverklei in de handel. PMC (Precious Metal Clay) en Art Clay Silver.
    PMC moet gestookt worden tussen de 700º C en 900º C. De ‘zilverklei 650’ van Art Clay Silver kan op een lage temperatuur gebakken worden. Kleine en simpele voorwerpen gemaakt van de ‘zilverklei 650’ kunnen met een gasbrander of zelfs op het gasfornuis gebakken worden.
    Meer informatie over zilverklei kunt u lezen in het maartnummer 2006-2 van KLEI. Informatie over de PMC kunt u vinden op de website www.noortjemeijerink.nl en over Art Clay Silver op www.artclaysilver.nl

    beantwoord
  • halloo, In klei staat dus dat je de zilverklei gewoon met de biscuitstook kunt meebakken . Is dan de smeltkegel
    o8 dus geschikt ?
    groeten Lian
    Maar hoe weet ik welke zilverklei dus zo gebakken moet worden voor een goed resultaat, en welke is na korte tijd al goed ?
    beantwoord
  • Het antwoord staat ongeveer hierboven en zoek nu het kleinr. mrt 2006-2.
    Ook in het Kleinr. jan.2007nr. 1 en nr 5 kun je lezen over zilverklei.
    beantwoord
  • De KLEI uitgaven 2006-2, 2007-1 en 2007-5 zijn via info@klei.nl na te bestellen à € 2,- per stuk exclusief verzendkosten.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.